کد خبر : ۴۱۱۵
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۷
خبرها از لغو سفارشات خودرو از خودروسازان امریکایی از سوی برخی کشور ها حکایت دارد و تنها دلیل این امر بازخوردی است که از سیاست های رئیس جمهمور جدید ایالات متحده، « دونالد ترامپ» و وضع محدودیت های گذاشته شده از سوی او، حاصل می شود.
به گزارش خبرنگار خودروکار؛  دونالد ترامپ، در تاریخ 20 ژانویه به عنوان چهل و پنجمین رئیس جمهور ایالات متحده سوگند یاد کرد و رسما فعالیت خود در سمت رئیس جمهور امریکا را آغاز کرد. 

او کمی با رئیس جمهور های سابق امریکا متفاوت است و در همین مدت اندک، تمام دنیا تحت تاثیر برنامه های او که بیشتر محدودیت به دنبال داشته، قرار گرفته است.

حال نیز شاهد واکنش دیگر کشور ها در پاسخ به محدودیت های گذاشته شده از سوی ترامپ هستیم. در پی وضع محدودیت مهاجرت و ورود به امریکا از سوی ترامپ، بعضی کشور ها واکنش خود را با لغو سفارش های خود از شرکت های امریکایی نشان داده اند و  تعداد مشتریان  این شرکت ها رو به نزول است.

از این شرکت ها می توان به شرکت تسلا موتورز که در زمینه ی تولید خودروهای الکتریکی فعالیت می کند، اشاره کرد. بر اساس اعلام این شرکت، سفارشات مربوط به خودرویی که « Model 3» نام دارد و این کمپانی قرار است در اواخر امسال راهی بازار کند، از سوی بعضی مشتری ها لغو شده است.

در پایان، از دیگر اقدامات ترامپ در ایجاد محدودیت در بخش خودرو بایستی به شوک مالیاتی او به خودروسازان آلمانی اشاره کنیم. چرا که او در نظر دارد برای خودرو های تولید خارج وارداتی به امریکا مالیاتی 35 درصدی تعیین کند.

حال باید دید که رئیس جمهوری ترامپ بر روی صنعت خودروی امریکا چه تاثیراتی را به دنبال خواهد داشت.


مترجم خودروکار: فاضل سوری
منبع: otohaber.com.tr

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران