کد خبر : ۴۱۳۲۶
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۶
اسناد 714 صفحه ای استلانتیس نشان می دهد که از لحاظ فنی و در عمل این پژو-سیتروئن است که فیات-کرایسلر را می خرد.
به گزارش خودروکار، شاید شما وقت خواندن 714 صفحه مستندات مربوط به ادغام PSA-FCA را نداشته باشید، سندی که پر از کلماتی مثل، گردش مالی،‌سهم، افزونگی و عبارت هایی مثل سود-و-زیان، متعاقب و هزینه های سرمایه و غیره است. برای سادگی هضم سرمایه گذاران چندین بخش هم اختصاص یافته است. اما اتومتیو نیوز اروپا در انبار کاه به دنبال سوزن گشته و به این نتیجه رسیده است که این جا صحبت از ادغام نیست بیشتر صحبت از تصاحب است که در حال اتفاق افتادن است و شریکی که دست بالا را دارد PSA‌ است.

در صفحه 23 این سند ذیل بخش حسابداری از این جمله استفاده شده است که : « مدیریت FCA‌ و PSA‌ تصمیم گرفته اند که به منظور انجام کارهای حسابداری گروه PSA به عنوان تصاحب کننده و ادغام به عنوان "تصاحب معکوس" تلقی شود.»

که خیلی به زبان ساده نشان می دهد آن چه در حال اتفاق است، تصاحب است تا ادغام و شاهد ماجرا هم این است که از 11 عضو تشکیل دهنده ی هیئت مدیره استلانتیس 6 نفر به PSA‌ مرتبط هستند. همین تصمیم FCA‌ را در هیئت مدیره در اقلیت قرار می دهد، اولین مدیر عامل استلانتیس هم کارلوس تاوارس خواهد بود که در حال حاضر مدیر عامل گروه PSA‌ است.

این که تمام این ها چه معنی برای آینده فیات-کرایسلر دارد،‌ هنوز چندان روشن نیست و آینده مشخص خواهد کرد. این شایعه مطرح است که با شکل گیری استلانتیس دیگر برندهای PSA و FCA‌ وجود نخواهند داشت. در این 11 عضو، وضعیت کرایسلر چندان جالب نیست چه رسد به وضعیت لانچیا Lancia.  هر چقدر که تلاش صورت می گیرد که ادغام در بین شرکت هایی صورت بپذیرد که «هم شأن» و «همتراز» باشند اما در این ادغام بین PSA‌ و FCA‌ برخی از شرکت ها «هم شأن تر» ! از بقیه شرکت ها هستند.


منبع: سایپانیوز

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران