کد خبر : ۴۱۶۷۷
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۱
پیدا کردن جانشین مناسب برای مدیر عامل فِراری کار آسانی نیست.
به گزارش خودروکار، حالا که فِراری مانند تمام خودروسازان دنیا با چالش گذار به خودروهای هیبریدی و برقی رو به رو است و اولین خودروی بلندقامت آن در حال آماده شدن برای ورود به بازار است، کناره گیری لویس کامیلری شوک بزرگ به این خودروساز خوشنام است و یافتن فردی با توانایی های او به زمان نیاز دارد.

لویس کامیلری Louis Camilleri مدیر عامل 65 ساله فِراری به طور ناگهانی و به قول خودش به دلایل شخصی بعد از دو سال و نیم هدایت این برند ایتالیایی بازنشست شد.

جان الکان John Elkann رئیس هیئت مدیره این شرکت تا یافتن جایگزین مناسب، هدایت فِراری را برعهده می گیرد. الکان که جوانه ای از خانواده اگنلی Agnelli بینانگذار و صاحب فِراری به حساب می آید به طور موقت سکان امور را به دست می گیرد تا جریان امور بدون شتابزدگی دنبال شود.

هنوز زمان زیادی سپری نشده که لیست بلند بالایی از نامزدهای پدیدار شده است. سخنگوی تیم فرمول یک فِراری، شایعات احتمال انتخاب استفانو دومینکالی Stefano Domenicali مدیر سابق لامبورگینی و رئیس سابق تیم مسابقات فِراری را تکذیب کرد و گفت به احتمال زیاد بر اساس برنامه، وی شغل جدید خود را به عنوان مدیر عامل جدید فرمول یک از ابتدای ژانویه 2021 شروع می کند.

یکی از منابع نزدیک به ویتورین کولائو Vittorio Colao مدیر عامل سابق ودافون هم احتمال نامزدی کولائو برای مدیر عاملی فِراری بی پایه و اساس دانست.

رسانه ها نام های دیگری را هم پیشنهاد کرده اند از جمله لوکا مائستری Luca Maestri، مدیر ارشد عملیاتی کمپانی اَپل، و جاناتان پال ایوی Jonathan Paul Ive، مدیر ارشد سابق طراحی اَپل.

خروج کامیلری از قدرت در بدترین موقع ممکن برای فِراری اتفاق افتاد، اما این باعث نمی شود که فِراری در انتخاب جایگزین شتاب به خرج دهد. همان طور که کامیلری پیش از به دست گرفتن سکان هدایت فِراری، سالیان سال تجربه در صنایع غذایی و دخانیات داشته، لزومی ندارد که مدیر عامل جدید فِراری حتماً و لزوماً تخصص خودرویی داشته باشد.

برند فِراری از دید تحلیلگران و سرمایه گذاران به عنوان سازنده یک کالای لوکس و تجملی به حساب می آید تا متخصص در صنعت خودرو. کامیلری هم در طول سال گذشته در کنار تمرکز روی هیبریدی کردن محصولات، توجه خاصی به گسترش و توسعه برند و ارائه لوازم جانبی با برند فِراری از جمله محصولات و خدمات لاکچری از خود به خرج داده است.

مونیکا بوسیو Monica Bosio از تحلیل گران مؤسسه تحقیقاتی ایتسیا سانپائول Intesa Sanpaolo می گوید پیدا کردن جانشین که قابلیت مدیریت مدل کسب و کار خاص فِراری را داشته باشد آن هم در زمانی که فِراری با مسائل مهمی در فرمول یک رو به رو است و این شرکت در «فاز گذار از لحاظ فناوری» است، به هیچ عنوان کار آسانی نخواهد بود.

در مسابقات قهرمانی فرمول یک، در تمام طول سال فراری حتی یک مسابقه را نبرده است و در حالی که فقط یک مسابقه در سال جاری باقی مانده جایگاه این تیم از مقام ششم بهبود پیدا نمی کند و این برند که با اسب درحال شیهه در ذهن ها ماندگار شده، بدترین نتیجه 40 سال گذشته را به ثبت می رساند.

کامیلری در ژوئیه 2018 بعد از مرگ ناگهانی سرگیو مارچیونه، به عنوان مدیر عامل فِراری منصوب شده بود. در طول این دو سال و نیم سهام فِراری یکی از بهترین دوره های عملکرد خود را به نمایش گذاشت و تقاضا برای این خودروی باعملکرد (شتاب،‌ سرعت و قدرت) بالا، همچنان در اوج باقی ماند و شیوع ویروس کرونا هم تأثیر شدیدی روی کاهش تقاضا نگذاشت. با راهبری کامیلری، ارز سهام فِراری، 50 درصد رشد کرد و رکورد جدید به ثبت رساند طوری که در ماه گذشته ارزش آ 182.95 یورو (221.70 دلار) شد.

یکی از تاجران میلان در باره این اتفاق ناگهانی گفت: «در دنیا بیش از 200 میلیون میلیونر وجود دارد و به همین دلیل تقاضا کاهش پیدا نمی کند و با رفتن یک مدیر عامل پایه های این کمپانی نمی لرزد.»

تحلیلگران مؤسسه سیتی Citi‌ معتقدند هر کس جایگزین کامیلری شود، «میراث خیره کننده»ای را به ارث می برد. این میراث بدون چالش نیست چون این شرکت در شرف ارائه شاسی بلند پوروسانگ PuroSangue است. فِراری همچنین وعده داده است که تا سال 2022 حدود 60 درصد از فروش خودروهایش از نوع هیبریدی باشند.

از آن جایی که مشتریان و هواداران فِراری عاشق غرش و عملکرد (شتاب، سرعت، قدرت) بالای این خودروهستند،‌ بدون تردید با توجه به سیاست های سخت گیرانه ی آلایندگی در دنیا، به تدریج این خودرو در بلندمدت با مشکل مواجه خواهد بود چون به تدریج خودروهای ساکت برقی جایگزین خودروهای بنزینی سنتی می شوند.

فِراری پیش بینی کرده است که درآمد اصلی بعد از تعدیل به 1.125 میلیارد یورو (حدود 1.36 میلیارد دلار) برسد.

کامیلری علاوه بر فِراری از ریاست هیئت مدیره فیلپ موریس اینترنشنال PMI‌ هم کناره گیری کرده است،‌ وی در چند هفته گذشته به دلیل بیماری کرونا در بیمارستان بستری شده بود. با این که احوال وی رو به بهبودی است، دلایل کناره گیری وی را به بیماری کرونا نسبت نمی دهند و دلیل بازنشستگی ناگهانی وی را کرونا نمی دانند.


منبع: سایپانیوز

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران