کد خبر : ۴۱۷۳۲
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۷
مایک مانلی از فیات-کرایسلر و جونی آیوی رئیس طراحی اَپل از گزینه های مطرح مدیر عاملی شرکت خودروسازی ایتالیایی فِراری هستند.
به گزارش خودروکار، با کناره گیری ناگهانی و فوری لویس کامیلری 65 ساله از مدیر عاملی فِراری، شایعه ها در مورد جانشین او تب و تاب پیدا کرده. کامیلری به تازگی از بستر بیماری کرونا بیرون آمده، اما سلامت وی، عامل اصلی این کناره گیری ناگهانی و غیرمنتظره نبوده است. مخصوصاً که او کمتر از سه سال این سمت را برعهده داشته و در بحث مالی موفق هم بوده است.

برخی اعتقاد دارند که این کناره گیری، خیلی هم داوطلبانه نبوده و به تنش ها در تیم فرمول یک فِراری مرتبط است. این هفته آخرین مسابقه از سری مسابقات فرمول یک 2020 برگزار می شود و تیم فِراری حتی یک بُرد هم نداشته و در حال حاضر با 131 امتیاز در مقام ششم ایستاده است در حالی که مقام اول این مسابقات مرسدس بنز 573 امتیاز به دست آورده است. حتی راننده برتر تیم فِراری، چارلز لکلرک Charles Leclerc از لحاظ امتیاز مقام هشتم را به دست آورده و سباستین وتل Sebastian Vettel در جایگاه سیزدهم است. همین سال گذشته [2019] فِراری بعد از مرسدس بنز مقام دوم را به دست آورده بود.

در حال حاضر اداره امور به دست جان الکان John Elkann رئیس هیئت مدیره فیات-کرایسلر FCA‌ افتاده که از اعضای خانواده آگنلی Agnelli‌ صاحبان اصلی فِراری است تا تکلیف مدیر عامل این شرکت مشخص شود چون ظواهر امر هم نشان می دهد که او تمایلی به ادامه این نقش و هدایت فِراری ندارد.

در آخرین شایعاتی که روزنامه های ایتالیا گزارش کرده اند، ممکن است مایک مانلی مدیر عامل فعلی فیات کرایسلر برای هدایت و مدیر عاملی فِراری انتخاب شود. مانلی 56 ساله پله های ترقی در فیات-کرایسلر را به سرعت پیموده که بیشتر این موفقیت را مدیون موفقیت برند جیپ از این گروه خودروسازی است. وی در سال 2009 هدایت برند جیپ را برعهده گرفت و در سبد برندهای فیات-کرایسلر جیپ به دارایی بسیار ارزشمندی تبدیل شد هر چند که همیشه یکی از برندهای ارزشمند جهانی بود. اما واقعیت این است که جیپ و فِراری واقعاً با هم فرق دارند هر کدامشان یکی از خاص ترین بخش های بازار خودروی جهانی را هدف قرار داده اند و هواداران به شدت وفاداری دارند. مانلی بعد از مرگ ناگهانی و سکته قلبی سرگیو مارچیونه زمام امور گروه فیات-کرایسلر را به دست گرفت. خود جایگاهی که مارچیونه برجای گذاشت، جایگاه کمی نبود و گذاشتن پا در جای کفش او، کار آسانی نبود. مانلی که از مهندسان صنعت خودرو است،‌ خیلی زود جایگاه خود را پیدا کرد. اما اگر قرار باشد مدیر عاملی فِراری را بپذیرد، دو هندوانه را نمی تواند در یک دست نگه دارد و باید از مدیر عاملی گروه فیات-کرایسلر کناره گیری کند. مخصوصاً که خود فیات-کرایسلر در حال ادغام با گروه خودروسازی فرانسوی PSA‌ -پژوسیتروئن- است و به توجه کامل مدیر عامل نیاز دارد. گفته می شود که مانلی دوست قدیمی و دیرینه کارلوس تاوارس مدیر عامل پژو-سیتروئن است و فیات-کرایسلر برای دوره گذار و در حین ادغام به مانلی احتیاج مبرم دارد. از همه مهمتر این که مانلی تجربه ای در مسابقات اتومبیل رانی ندارد که مهمترین عامل وقایع ناگهانی در فِراری است.

نام دیگری که مطرح شده است، استفانو دومنیکالی Stefano Domenicali  مدیر عامل سابق لامبورگینی است که حتی یک بار هم هدایت تیم فِراری را برعهده داشته است اما سخنگوی فرمول یک گفته است که او خود را آماده می کند تا مدیر عاملی فرمول یک را برعهده بگیرد. والا دومنیکالی بهترین سابقه و پیشینه را برای تصدی مدیر عاملی فِراری داشت.

وبسایت اتومتیونیوز دیوید گراسو Davide Grasso‌ قائم مقام عملیاتی مدیر عامل مازراتی و ویتوریو کولائو Vittorio Colao مدیر عامل سابق ودافون را نامزدهای مدیر عاملی فِراری معرفی کرده است.

یکی از شایعاتی که روزنامه های ایتالیایی و حتی رویترز منتشر کرده و لوکا مائستری Luca Maestri قائم مقام مالی مدیر عامل اَپل و جونی آیوی Jony Ive قائم مقام طراحی سابق مدیر عامل اَپل،‌ که اکنون رئیس کالج سلطنتی هنر لندن است و عمر خود را صرف طراحی خودرو کرده، را مطرح کرده اند. از بین این دو،‌ مائستری گزینه منطقی تری به نظر می آید، اما با امکان انتخاب فاصله دارد. در عوض ایوی با این که دختران و پسران زیادی را محو طراحی های اَپل کرده اما اداره یک کمپانی خودروسازی که مهمترین عامل موفقیتش، مسابقات اتومبیل رانی است، مهارت ها و توانایی های خاص می خواهد.

هر کسی که مدیر عاملی این شرکت را به دست آورد، اداره یک کمپانی موفقی را به دست گرفته که از لحاظ مالی، وضعیت خیلی خوبی دارد فقط باید بتواند از عهده سر و سامان دادن به تیم فرمول یک آن برآید.


منبع: سایپانیوز

انتهای پیام/


نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران