کد خبر : ۴۲۳۶
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۹
نکته فنی 18 بهمن ماه "خودروکار"
وجه اشتراك اين دست از فرآورده های نفتی این است كه فروشنده ادعا مي كند با مصرف آن ها،خودرو جان تازه اي خواهد گرفت. در اين مطلب سعي خواهيم كرد شما را با سازوكار عملكرد اين مواد آشنا كنيم تا بهتر بتوانيد درباره خريد يا عدم خريد آن ها تصميم بگيريد.
به گزارش خبرنگار خودروکار، این مواد از اکسیده شدن و غلیظ شدن روغن موتور،حتی در توقف و حرکت های بسیار شدید که باعث افزايش درجه حرارت در شرایط حرکت می شوند جلوگیری می کند.



اما تمام روغن موتور های امروزی، Additive های مورد نیاز موتور را دارا هستند. به این معنی که نیازی به مکمل های روغن نیست. برخی از سازندگان خودرو نیز در راهنما خودرو به وضوح اعلام کرده اند "اضافه کردن هر گونه مواد افزودنی در روغن لازم نیست".

مکمل های روغن بیشتر برای موتور های دهه های 70 و 60 میلادی استفاده می شود. سازندگان امروزی استفاده از این مکمل هارا پیشنهاد نمی کنند زیرا باعث به هم زدن فرمول روغن و آسیب به مبدل کاتالیست می شوند.



شما از ما بپرسید!

*** گفتنی است شما مخاطبان عزیز نیز می توانید سوالات یا مشکلات فنی خودرویی خود را در این صفحه با ما در میان بگذارید تا "خودروکار" به آن ها پاسخ دهد.


انتهای پیام/
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
محبی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۸/۰۶/۱۱ - ۰۷:۵۸
0
0
با سلام عرض ادب وتشکر از سایت خوبتان ببخشد من 206 تیپ 2 دارم و وقتی گاز ماشین را تا اخر نگه میدام دود ابی سیاه میزنه سرگاز نه میخواستم از این مکملهای که میگن ترمین میکنه موتور را استفاده کنم خواستم قبلش با شما مشورت کنم این کار را انجام بدم چه مارکی خوبه ممنون میشم راهنمایی کنید باتشکر
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران