کد خبر : ۴۳۲۹۵
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۹
فولکس واگن آلمان از توانایی ها و قابلیت های مایکروسافت در حوزه «پلتفرم های مبتنی بر ابر» برای فناوری های خودران آینده و سامانه های کمک به راننده استفاده می کند.
به گزارش خودروکار، گروه خودروسازی فولکس واگن، آجر دیگری روی بنای نرم افزاری خودران ها گذاشت. این خودروساز آلمانی از شراکت جدید خود با مایکروسافت خبر داد که در آن قرار است پلتفرم های جدید ساخت خودران ها از فناوری های مبتنی بر ابر cloud-based platform‌ استفاده کند. البته بین فولکس و مایکروسافت شراکتی در سال 2018 شکل گرفته اما حالا دامنه کاربردها و همکاری های آن بسط و گسترش یافته است.

هر آن چه که از زیرمجموعه نرم افزاری خودرویی گروه خودروسازی فولکس واگن موسوم به Car.Software  بیرون بیاید می تواند در تمامی زیربرندهای این گروه خودروسازی قرار گیرد [در حال حاضر برندهای زیر چتر گروه خودروسازی آلمانی فولكس واگن عبارتند از: آئودی، سئات، اشكودا، بنتلی، بوگاتی، لامبورگینی، پورشه، دوكاتی، اسكانیا و مان] با این قراداد جدید همه زیربرندهای این گروه خودروسازی از پلتفرم آژور مایکروسافت بهره مند می شوند. هدف نهایی از همکاری با صنعت فناوری و استفاده از فناوری های دیجیتالی، ایجاد پلتفرم های خودران است که نیاز به راننده را به تدریج کاهش داده [و به صفر برساند] و علاوه بر افزایش بهره وری [اثربخشی و کارایی] فراینده طراحی نرم افزار را ساده تر خواهد کرد.

همزمان با همکاری گروه خودروسازی فولکس واگن و مایکروسافت، این گروه خودروسازی در حال سرمایه گذاری برای دیجیتالی شدن صنعت خودرو تا سال 2025 است. به کمک این سرمایه گذاری، گروه خودروسازی فولکس واگن به توانایی نوشتن نرم افزارها در داخل کارخانه های خود می رسد. یعنی دیگر لازم نیست سامانه های کمک به راننده و سامانه های ایمنی را از شرکت های سازنده بیرونی خریداری کند مخصوصاً که سازگار کردن آنها با استانداردهای داخلی خودروسازان همیشه پرهزینه،‌ پرعیب و دشوار بوده است.

تا سال 2020، محصولات گروه خودروسازی فولکس واگن به شبکه های کامپیوتری مبتنی بر ابر مایکروسافت از طریق اینترنت متصل می شوند،‌ بعد از آن هر روزآمدی در نرم افزارهای خودرویی شبیه به تلفن های همراه از طریق اینترنت و بدون نیاز به مراجعه به نمایندگی ها و تعمیرگاه ها انجام می شود.

 این شیوه روزآمدی و بهبود مستمر در نرم افزارهای خودرویی را اول بار تسلا با روزآمدی موسوم به OTA‌  مخفف Over-the-air [به معنی روزآمدی بی سیمی از راه اینترنت] به اجرا گذاشت که در حال رایج شدن در همه خودروسازان است.


منبع: سایپانیوز

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران