کد خبر : ۴۳۴۱
تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۶
خودروکار گزارش می دهد،
شما برای بازسازی و تقویت یک خودور حاضرید چقدر پول خرج کنید؟ جواب این سوال را فرد دارنده ی یک خودوری رنو 5 توربو ، با بروز رسانی و ارتقاء خودوری خود داده است!
به گزارش خبرنگار خودروکار، او با صرف هزینه ای 102 هزار و 500 دلاری، خودوری رنو 5 خود، که تنها 5964 کیلومتر کارکرد داشته است، را به بهترین شکل ممکن بازسازی و تقویت کرده است.


این خودروی تقویت شده با پیشرانه ای 1.4 لیتری، قدرتی 158 اسب بخاری را به محور عقب خودرو منتقل می کند. و تولید چنین قدرت بالایی به لطف اینجکشن مکانیکی سوخت Bosch K-Jetronic و سیستم توربوشارژGarrett T3  ممکن گردیده است. این خودروی بروز شده دارای گلگیر های گسترده تری نسبت به مدل های معمولی رنو 5 است. و به لطف دو درب بودنش ظاهری اسپورت و جذاب به خود گرفته است.


«رنو 5» یکی از مدل‌های محبوب رنو است که در ایران محبوبیت زیادی داشت. در ایران سایپا مونتاژ کننده رنو 5 بود تا این که در سال  1997 میلادی خط تولید رنو 5 را شرکت پارس خودرو خریداری کرد و این خودرو را با نام سپند وارد بازار کرد و در سال 2004 این خودرو با موتور 1300 سی‌سی پراید و طراحی جدید با نام پی‌کی وارد بازار شد. از اواسط سال 2007 تولید این خودرو  در ایران متوقف شده است.


پیشرانه رنو5 دارای موتور 4 سیلندر 8 سوپاپ و حجم موتور1100 سی سی است که توان تولید 49 اسب بخار قدرت را دارد. گیربکس رنو5 دارای 4 دنده  جلو و 1 دنده عقب است. محور محرک چرخ‌های جلو است و حداکثر سرعتش به 140 کیلومتر در ساعت می‌رسد. ترمزهای جلو دیسکی و عقب کاسه‌ای است.





مترجم خودورکار: فاضل سوری
منبع: carmedya.com

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران