کد خبر : ۴۳۵۶
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۰
الون ماسک مدیرعامل شرکت تسلا سازنده خودروهای برقی، به یکی از کارمندان خود که شرایط کاری را در شرکت یاد شده نامناسب دانسته بود حمله کرد.

به گزارش خودروکار، کارمند یاد شده که خوزه موران نام دارد، در خط تولید خودروهای برقی تسلا کار می کند و با انتشار مطلبی در اینترنت وضعیت حرفه ای کارخانه اصلی تسلا در فریمونت کالیفرنیا را نامطلوب توصیف کرده بود.

به نوشته وی در این کارخانه سوانح و جراحت هایی برای کارکنان خط تولید رخ می دهد که می توان از آنها اجتناب کرد. وی افزوده که ساعات کاری در تسلا طولانی است و بسیاری از ماشین آلات موجود با بدن های کارکنان سازگاری ندارد و نیاز زیادی به پیچش و چرخش وجود دارد که بر روی بدن های کارکنان تاثیر منفی دارد.

این کارمند تسلا به مساله کمبود نیروی انسانی در این شرکت  اشاره کرده و افزوده به آنها همیشه فشار وارد می شود تا سریع تر کار کنند و اهداف خط تولید را برآورده کنند و به همین علت سوانح و جراحت ها هم رخ می دهند. وی در پایان افزوده که کارمندان تسلا در دیگر کارخانه های آن نیز این مساله را تایید کرده اند، ولی فرهنگ ترس مانع از بیان خواسته ها و اعتراض به این موضوع شده است.

پرداخت حقوق ناکافی و معادل 17 تا 21 دلار به ازای هر ساعت کار از جمله دیگر موارد اعتراضی این کارمند است. این در حالی است که متوسط مبلغ پرداختی به کارکنان شرکت های خودروسازی در امریکا 25.5 دلار به ازای هر ساعت کار است. وی در پایان خواستار اعتراض عمومی به این شرایط کاری ناعادلانه شده است.

اما الون ماسک مدیر تسلا با ارسال چند توییت تمامی این ادعاها را رد کرده و مبلغ پرداختی به کارکنان تسلا را بالاتر از مبلغی دانسته که کارکنان اتحادیه اتومبیل آمریکا دریافت می کنند. وی همچنین به افزایش ارقام پرداختی در صورت ترفیع در این شرکت اشاره کرده و این کارمند معترض را فردی متقلب دانسته که با هدف تحریک احساسات دیگر کارمندان چنین ادعاهایی را مطرح کرده است.

وی افزوده که این فرد واقعا برای تسلا کار نمی کند و از اتحادیه اتومبیل سازی آمریکا به این شرکت پیوسته است. الون ماسک این حملات را از نظر اخلاقی ظالمانه توصیف کرده است.


منبع: فارس

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران