کد خبر : ۴۳۵۹
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۷
فربد زاوه در گفت و گو با «خودروکار» مطرح کرد:
حدود یکسال از اعلام نام فیات- کرایسلر به عنوان یکی از شرکای صنعت خودروی ایران می گذرد اما بعد از این مدت، روند مذاکرات برای حضور این خودروساز در ایران مانند اعلام نامش، پر قدرت نبوده است.
فربد زاوه، کارشناس صنعت خودرو، در گفت و گو با خودروکار، درباره دلیل نیامدن فیات- کرایسلر به ایران، بیان کرد: «نیامدن فیات به ایران دلیلی کاملاً سیاسی دارد. فیات صاحب شرکت آمریکایی کرایسلر است، بنابراین یک شرکت آمریکایی- ایتالیایی محسوب می شود که موانع سیاسی برای حضور در ایران دارد. »

او ادامه داد: «برای برطرف شدن این مانع نیز باید منتظر سیاست های آقای ترامپ در قبال ایران بمانیم تا برنامه ریزی های فیات برای حضور در ایران نیز مشخص شود.»

این کارشناس صنعت خودرو در پاسخ به این پرسش که حضور فیات در چه صورتی می تواند برای بازار ایران تاثیرگذار باشد و شرایط رقابتی فراهم کند؟ تصریح می کند: «حضور فیات با شراکت با خودروسازان دولتی ایران تأثیری در بازار ایران نخواهد داشت چرا که علاوه بر فیات، رنو هم دارای خودروهای ارزان قیمت بوده اما به دلیل نظام تعرفه ای و ساختاری خودروسازان و نبود تمایل در آنها برای نوسازی خودروهای زیر 50 میلیون تومان، خودروهای ارزان رنو، در ایران با قیمتی گزاف به فروش می رسند. بنابراین به نظر نمی رسد فیات هم بتواند خودروهای ارزان قیمت خود را با قیمت واقعی در بازار ایران تولید کرده و بفروشد.»

زاوه افزود: «فیات به عنوان یکی از خودروسازان موفق جهانی، در شرایطی می تواند در بازار ایران تأثیرگذار باشد که با مشارکت بخش خصوصی صنعت خودرو یا به صورت مستقل در ایران حضور پیدا کند.»

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران