کد خبر : ۴۳۹۴
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۰
همایش بین المللی خودرو تهران (2)
رییس هیات عامل ایدرو گفت: صنعت خودرو در رشد اقتصادی شش ماهه امسال نقش بسزایی داشته است.
به گزارش خبرنگار خودروکار، منصور معظمی؛ معاون وزیر صنعت، در چهارمین همایش بین المللی خودرو بیان کرد: صنعت خودرو در زندگی ما نقشی جدا نشدنی دارد و ما هر روز به عنوان مصرف کننده با خودرو سر و کار داریم. براساس گزارش بانک مرکزی در شش ماهه اول امسال رشد اقتصادی کشور ۷ درصد اعلام شده که در این میان خودرو پیشران بوده است.



او ادامه داد: دولت اهتمام خاصی برای توسعه صنعت خودرو کشور دارد.

معظمی، با بیان اینکه باید به مصرف کنندگان حق بدهیم که از ما درباره خودرو سوال کنند، تصریح کرد: اگر مردم از کیفیت اعلام نارضایتی می کنند، به این دلیل است که انتظار بیشتری از ما دارند.

او افزود: امروز دور هم جمع شده ایم تا ببینیم چگونه می توانیم صنعت خودروی کشور را اعتلای بیشتری ببخشیم.

معظمی با تاکید براینکه در سال ۹۵ صنعت خودروی کشور، سال خوبی را پشت سر گذاشت، گفت: مردم ما در سال های آینده از تصمیماتی که امروز مدیران صنعت خودروسازی گرفته اند، به نیکی یاد می کنند.

او افزود: در ایران به ازای هر ۲۱۰ نفر یک خودرو وجود دارد و در دنیا به ازای هر ۱۲۰ نفر یک خودرو وجود دارد. این یعنی ظرفیت تولید بسیاری در بازار ایران وجود دارد.



معظمی با اشاره به سیاست های دولت در صنعت خودرو، تاکید کرد: سیاست دولت توسعه بخش خصوصی و فراهم آوردن شرایط و تسهیلات برای این بخش است.

رییس هیات عامل ایدرو با اعتقاد براینکه برجام یک فرصت طلایی است، گفت: برجام فرصتی برای شرکت های خارجی است که بتوانند از پتانسیل های صنعت ایران استفاده کنند. پس از برجام قطعه سازان و خودروسازان ما توانستند توفیقات زیادی را داشته باشند.

معظمی درباره اینکه چرا فقط با کشورهای خاصی در صنعت خودرو همکاری می شود، اظهار کرد: درهای بازار ما به روی همه کشورهایی که می خواهند در بازار ایران سرمایه گذاری کنند باز است اما برای کشورهایی که می خواهند واردات داشته باشند، خیر. برای واردات باید سرمایه گذاری شود.

او با تاکید براینکه ما بنا نداریم که تولیدکننده باشیم، گفت: ما می خواهیم خودروساز باشیم و خودروساز یعنی کسی که می تواند طراحی کند. یکی از شروط ما در قراردادهای صنعت خودرو طراحی و همچنین خدمات پس از فروش است.



او با اشاره به قراردادهای خودرویی، اظهار کرد: محصولات مشترک ایران خودرو و پژو تا پایان اسفند، سیتروئن و سایپا تا نیمه سال آینده، ایدرو و رنو تا پایان سال ۲۰۱۷ به بازار ارائه خواهد شد.

معظمی ادامه داد: بنز و یکی از خودروسازان به تفاهم نهایی رسیده که تا پایان سال جاری قراردادشان امضا می شود.

او افزود: در سال ۹۵ شش قرارداد خودرویی به امضا رسیده و قطعه سازان نیز قراردادهای بزرگی را به امضا رسانده اند.


انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران