کد خبر : ۴۳۹۷۸
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۵
رییس شورای شهر تهران با بیان این‌که دو ایستگاه میرداماد و حقانی کلنگ آن در سال ۵۶ به زمین خورد ولی تاکنون به راندمان واقعی نرسیده است،گفت: کشور به ساخت قطار ملی با داخلی سازی ۸۵ درصدی دست یافت.
به گزارش خودروکار، محسن هاشمی رفسنجانی در مراسم امضای تفاهم نامه «بازسازی کامل ۳۱ رام قطار مترو تهران»، «طرح نوسازی ۱۰ هزار دستگاه تاکسی فرسوده شهر تهران» و «انعقاد خرید ۱۰۵ دستگاه واگن قطار مترو»، گفت: شبکه مترو شبکه‌ای است که اگر شروع به ساخت شد نمی‌توان ادامه آن را متوقف کرد، چرا که در صورت توقف آن سرمایه گذاری‌های انجام شده به هدر می‌رود.

وی ادامه داد: توقف توسعه شبکه مترو باعث ضرر و زیان خواهد شد و نفعی ندارد و در صورتی که نتوانیم سیستم رانش آن را بر روی ریل قرار دهیم تمام هزینه‌های صرف شده به هدر می‌رود.

هاشمی ادامه داد: ایستگاه متروی میرداماد و حقانی کلنگ آن در سال ۵۶ به زمین خورد و تاکنون نتوانسته است به راندمان اصلی خود برسد.

رییس شورای شهر تهران تصریح کرد: خط شش و هفت مترو نیز با هزینه بالا راه‌اندازی شد ولی روزی ۲۰ تا ۳۰ هزار مسافر می‌گیرد و این در حالی است که باید حداقل روزانه ۵۰۰ هزار یا یک میلیون مسافر را جابه‌جا کند.

وی با اشاره به طراحی و ساخت قطار ملی و انجام تست‌های آن ابراز امیدواری کرد که این قطار بتواند در خطوط به خوبی عمل کند.

هاشمی خاطرنشان کرد: اجرای این طرح موجب شده است که کشور به طراحی و ساخت ۸۵ درصدی واگن قطارها دست یابد. این طرح هرچند که هزینه‌های آن مقرون به صرفه نباشد ولی لازم بود تا این توانمندی در کشور حاصل شود.

وی ایجاد ۲۵ هزار شغل را از دیگر دستاوردهای این طرح عنوان کرد و گفت: با امضای قرارداد طراحی و ساخت ۱۰۵ واگن از نوع نسل چهارم از دیگر اقدامات ما است که باید تامین مالی صورت گیرد.

هاشمی توسعه خطوط ملی موجب کاهش آلودگی‌های تهران دانست و افزود: در این زمینه توسعه اتوبوس‌های برقی لازم است که ما در تهران نیاز به ۹۰۰۰ اتوبوس برقی داریم.


منبع: ایسنا

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران