کد خبر : ۴۴۱۰
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۸
همایش بین المللی خودرو تهران (13)
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: قرارداد رنو و ایدرو تا قبل از عید به امضا خواهد رسید.
به گزارش خبرنگار خودروکار؛ محمدرضا نعمت زاده که در چهارمین همایش بین المللی خودرو برای خدماتش به صنعت، با تشویق حاضرین تقدیر شد، بیان کرد: امیدواریم فعالان اقتصادی با تلاش بیشتر از فضای پسابرجام نهایت استفاده را برده و بخشی از گذشته را جبران کنند.

او ادامه داد: مذاکرات متعددی با اروپایی ها در صنعت خودرو صورت گرفته، که به زودی قراردادهای باقی مانده به امضا خواهند رسید.



نعمت زاده تصریح کرد: کره ای ها متعهد به سرمایه گذاری در ایران شدند و باید بدانند اینجا بازار فروش نیست.

وزیر صنعت با اشاره به مذاکرات صنعت خودرو با آلمانی ها، اظهار کرد: مذاکرات با آلمانی ها ابتدای سال آینده به نتیجه خواهد رسید و با سوئدی ها نیز روز گذشته مذاکراتی صورت گرفت.

او افزود: خودروی ساینا تا پایان سال با گیربکس اتوماتیک به بازار ارائه خواهد شد.

وزیر صنعت با اشاره به اینکه وجود واحد طراحی یکی از مهمترین نیازهای این صنعت به حساب می آید، گفت: مجموعه قطعه سازان داخلی باید توان طراحی قطعات را داشته باشند و در صورت تعیین زمان مشخص برای ساخت به نقطه هدف گذاری شده برسیم.

نعمت زاده در خصوص کیفیت خورو ها نیز گفت: کنترل کیفی و خدمات پس از فروش باید جدی کرفته شود. از ۱۷ الی ۱۸ میلیون خودرو موجود در سطح کشور در سال گذشته ۷ الی ۸ میلیون آن با مشکل رو به رو بوده و به مراکز خدمات پس از فروش مراجعه کردند که هر کدام از آنها در صورت برخورداری از خدمات مناسب می توانند واحد تبلیعات به حساب آیند.

نعمت زاده در خصوص تولید خودرو در سال جاری گفت: در سال جاری بیش از ۴۰ درصد رشد در تولید داشته ایم.

او در زمینه بازرسی از خودرو نیز گفت: واحد مستقلی در زمینه بازرسی کنترل کیفی ،قطعات،خدمات پس از فروش و خود خودرو در حال فعالیت است.

وزیر صنعت درباره تولید خودرو در کشور گفت: در سال ۹۲ به تعداد ۷۳۰ هزار دستگاه خودرو تولید شد که این رقم به ۱۰۳ هزار خودرو رسید،از همین رو از رتبه ۱۸ در تولید خودرو در سال ۹۲ به رتبه ۱۶ ارتقا یافتیم.

او با تاکید بر سهم کمک صنعت خورو به خزانه کشور بیان کرد: ۱۰۰ میلیارد تومان از این صنعت عوارض های مختلف از جمله عوارض گمرکی و ۴ هزار میلیارد تومان سود تسهیلات به بانک ها پرداخت می شود.

او با تاکید بر تلاش برای کاهش تولید آلایندگی خودرو اظهار کرد: در ابتدا دولت بنزین یورو ۲ مورد استفاده قرار می گرفت که از سال گذشته به یورو ۴ ارتقا یافته و در تلاش هستیم برای سال آینده به بنزین یورو ۵ تغییر دهیم.

او افزود :طی گزارش های رسیده تغییر بنزین از یورو ۲ به یورو ۴ یک میلیون کاهش الایندگی داشت که این رقم درخور توجه است.همچنین در زمینه استاندارها نیز به کمک سازمان ملی استاندارد، استاندارد خودرو از ۵۴ مورد به ۸۱ مورد افزایش داده ایم که خودروسازان تا سقف دو سال باید ان را عملیاتی کنند.

وزیر صنعت معدن و تجارت اظهار کرد: در سطح کشور دو هزار و ۵۰۰ واحد خدمات پس از فروش مشغول فعالیت است که بنا بر گزارش های رسیده ۲۵ درصد از نارضایتی مراجعه کنندگان به دلیل کمبود محصولات بوده است. به طور قطع حل این موضوع آنچنان پیچیده نیست و در یک زمانبندی مشخص که من شش ماهه اعلام میکنم  میتوان این نارسایی را حل کرد.

نعمت زاده خاطرنشان کرد: برای خودروهای سبک به ۲۵۰ گیربکس اتوماتیک نیاز داریم که در این زمینه با کشور بلژیک همکاری هایی آغاز شده و کلنگ آن به زمین خورده است.

او افزود: در کنفرانس اول به دنبال معرفی این صنعت و نکات مثبت و منفی آن بودیم و پس از آن به دنبال رقابت پذیری هستیم.

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران