کد خبر : ۴۴۲۲
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۱
مدیرکل دفتر نیرومحرکه وزارت صنعت:
مدیرکل دفتر نیرو محرکه و صنایع خودرو وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: میزان رضایتمندی مشتریان از خدمات پس از فروش نسبت به گذشته افزایش پیدا کرده است.
به گزارش خبرنگار خودروکار؛ امیرحسین قناتی در برنامه تیتر امشب بیان کرد: ما باید شیب افزایش کیفیت را بیشتر کنیم. در اولین قدم باید شرایط را ارزیابی کنیم تا ببینیم در کجا قرار داریم.

او ادامه داد: ما سالانه حدود ۵ میلیارد تومان قطعات قاچاق داریم که در همین راستا وزارت صنعت برای همه قطعات کدرهگیری ملی تعریف خواهد کرد.

قناتی افزود: تاکنون برای ۱۲ قطعه این کدرهگیری تعریف شده و به زودی اجرایی خواهد شد.

مدیرکل دفتر نیرومحرکه وزارت صنعت با اشاره به قمیت گذاری خودرو، تصریح کرد: نمی توانیم از خودروساز انتظار داشته باشیم که با هزینه مالی 35 درصد و بالا رفتن قیمت مواد اولیه و با وجود قیمت ثابت، به افزایش کیفیت فکر کند. باید هزینه های مالی خودروسازان کم شود تا آنها بتوانند بخشی از سرمایه خود را صرف کیفیت کنند.


قطعات ساخت داخل بی کیفیت نیستند

رضا رضایی، رییس انجمن قطعه سازان، نیز در این برنامه گفت: همه قطعات خودرو ساخت داخل دارای شناسنامه مهندسی است و از مسیر کنترل خودروسازان می گذرد.

او بیان کرد: قطعه سازان قطعه معیوب تحویل خودروسازان نمی دهند. اما باید خودروسازان در تیم مونتاژ خود از افراد ماهر استفاده کنند.

رضایی افزود: قطعات بی کیفیت از مسیر قطعه سازان داخلی نمی گذرد بلکه جعبه های قطعات با کیفیت باز می شود و قطعه تقلبی در بازار به جای آن گذاشته می شود.

رییس انجمن قطعه سازان همچنین با اشاره به اینکه وضعیت مالی قطعه سازان مناسب نیست، تصریح کرد: حدود یک ماه است که قیمت مواد اولیه 25 درصد افزایش پیدا کرده اما قیمت قطعات ما تغییر نکرده است. 
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران