کد خبر : ۴۵۶۲
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۰
خودروکار گزارش می دهد؛
نمایشگاه خودرو تهران در سال 95 در حالی برگزار شد که یکی از نکات جذاب آن برای علاقه مندان خودرو حضور یکی از سبک وزن ترین و سریع ترین دست ساز های دنیا، یعنی "لوتوس Elise 220cup" بود.
به گزارش خبرنگار خودروکار، لوتوس یک کمپانی تولید کننده خودرو های دست ساز مسابقه ای و اسپرت است که ساختمان مرکزی آن در شهر نوریچ انگلستان قرار دارد. 

این خودروساز از زیر شاخه های "پروتون" است. پروتون یک کمپانی مالزیایی است که آن را با مدل های "Gen 2" و "Impian" در ایران به یاد می آوریم.

موسس این کمپانی "کالین شامپن" است که با اجرای سیاست های خود توانست کاری کند تا لوتوس سری در میان سر ها در آورد و رقیبی جدی برای سوپر خودرو ها محسوب شود. با پیوستن "ژان مارک گیل" به این کمپانی در سال 2014 تحولی در خط تولید و بنیان های این کمپانی صورت رفت. 


او دارای سمت هایی متفاوت در سایر کمپانی های خودرو ساز مانند پژو، سیتروئن، فولکس واگن و جنرال موتورز است. یکی از مهم ترین شعار های او این است: "ما به دنبال پیروی کردن از سایرین نیستیم و می خواهیم خودرو هایی با کیفیت خاص خودمان را به بازار عرضه کنیم."

این کمپانی انگلیسی در مجموع دارای 4 مدل خودرو به نام های "Exige"، "Elise"، "Evora" و "3-Eleven" است. یکی از مدل های منحصر به فردی که این کمپانی امسال با خود به نمایشگاه تهران آورد مدل "Elise 220cup" بود.


با توجه به مشخصات فنی نوشته شده بر روی کاتالوک، این خودرو دارای پیشرانه 1.8 لیتری سوپرشارژ 4 سیلندر است که با داشتن 16 سوپاپ و یک جعبه دنده 6 سرعته قدرتی معادل 217 اسب بخار تولید می کند. نکته جالب توجه اینجاست که وزن این انگلیسی چابک تنها 952 کیلو گرم است! این خودرو در 4.2 ثانیه از سرعت 0 به 100 کیلومتر بر ساعت می رسد.

از مشخصات منحصر به فردش می توان به شاسی سبک از جنس آلمینیوم پرس شده، ترمز های ABS تقویت شده مسابقه ای، لوله های اگزوز از جنس کروم، طراحی پرچم در قسمت باله عقب و استفاده از فیبر کربن به منظور سبک کردن وزن خودرو اشاره کرد. این مدل، نسخه اصلاح شده "Elise 220" است و با نصب کیت بدنه و باله عقب، این مدل نسبت به مدل اولیه ظاهری متفاوت دارد.


لازم به ذکر است که امسال شاهد اولین مدل لوتوس با پلاک ملی در نمایشگاه بین المللی خودرو در تهران بودیم.



 گزارش از: مازیار جعفریه

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران