کد خبر : ۴۵۶۸۱
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۲
کارخانجات جدید در انگلیس و ژاپن قصد دارند سالانه ۷۰۰ هزار باتری خودروی الکتریکی (EV) را تحویل دهند و شرکت نیسان نیز ۱.۸ میلیارد دلار در کارخانجات جدید تولید باتری خودروهای الکتریکی با شریک چینی خود سرمایه‌گذاری می‌کند.
به گزارش خودروکار، نیسان بیش از ۲۰۰ میلیارد ین (۱.۸ میلیارد دلار) در ساخت کارخانجات جدید تولید باتری خودروهای برقی در انگلیس و ژاپن سرمایه گذاری خواهد کرد. این غول خودروسازی ژاپن و یک سازنده باتری متعلق به چین قصد دارند، تحویل باتری‌ها را برای تامین انرژی ۷۰۰هزار خودروی الکتریکی در سال، با دو کارخانه از سال ۲۰۲۴ آغاز کنند.

این کارخانجات توسط شرکت Envision AESC، هفتمین تامین‌کننده بزرگ باتری EV در جهان اداره می‌شوند که طبق این گزارش، نیسان ۲۰ درصد از سهام را در اختیار دارد و تمام باتری‌های عرضه شده رنو- میتسوبیشی- نیسان را تولید می‌کند. در حال حاضر، نیسان یک کارخانه در ساندرلند، شمال شرقی انگلیس دارد.

بر اساس این گزارش، شرکت Envision در تامین بودجه همکاری می‌کند و نیسان در حال بررسی سرمایه‌گذاری‌های مشترک و یارانه‌های دولت انگلیس و ژاپن برای تامین اعتبار پروژه است.

به نظر می‌رسد نیسان قصد دارد با شرکت Amperex چین، معروف به CATL  یا شرکت LG Chem  کره جنوبی، دو تامین‌کننده بزرگ باتری در جهان ارتباط برقرار کند. این اقدام نیسان در حالی صورت می‌گیرد که سازندگان اتومبیل در سراسر جهان می‌خواهند دسترسی به باتری‌های وسایل نقلیه الکتریکی را در میان این عرضه نوظهور افزایش دهند. در گزارشی که در ماه مارس منتشر شد، تحلیلگران در بانک UBS سوئیس پیش‌بینی کردند که این افزایش تقاضا منجر به تنگنای منطقه‌ای در سال جاری و کمبودهای جهانی تا سال ۲۰۲۵ خواهد شد.

طبق پیش‌بینی UBS، برای اینکه میزان نفوذ بازار وسایل نقلیه الکتریکی در سال ۲۰۲۵ به ۲۰ درصد و در سال ۲۰۳۰ به ۵۰ درصد برسد، منابع پیل باتری باید ۷۰ درصد بیشتر از آنچه در دهه آینده پیش‌بینی شده بود، افزایش یابد. به همین دلیل تحلیلگران گفتند: کمبود تامین نزدیک است.

در فضایی که به سرعت در حالا تغییر است، تحلیلگران UBS اظهار کردند: سازندگان پیل باتری‌های فعلی دارای مزیت قابل‌توجهی در هزینه‌ها هستند و پیش‌بینی کردند که باید یک ساختار تلفیقی وجود داشته باشد که دو سوم بازار توسط سه تولیدکننده برتر یعنی CATL، LG Chem، و پاناسونیک کنترل شود.

نیسان برای جلب مشتری خودروهای الکتریکی، برنامه‌های بلندپروازانه‌ای دارد تا مدل تجاری خود را محوری کند. این غول خودروسازی ژاپن با هدف از بین‌بردن کربن تا سال۲۰۵۰، قصد دارد که ۱۰۰ درصد فروش خودروی خود را تا سال ۲۰۳۰ به خودروهای برقی اختصاص دهد. این گروه در حال حاضر، حضور قابل‌توجهی در بازار خودروهای الکتریکی اروپا دارد و پس از چین، بزرگترین تولید کننده در جهان است.

طبق گفته ماتیاس اشمیت، تحلیلگر خودرو، ناشر گزارش خودروی برقی اروپا، نیسان‌ ۴ درصد از وسایل نقلیه الکتریکی ثبت شده در ۱۸ بازار اصلی اروپا را در تا پایان آوریل سال ۲۰۲۱، تشکیل می‌دهد. این ۱۸ بازار شامل ۱۴ کشور اصلی اتحادیه اروپا به علاوه انگلیس، نروژ، ایسلند و سوئیس است.

به گفته اشمیت، اتحاد رنو و نیسان در کل ۱۲.۵ درصد از بازار خودروهای الکتریکی اروپا را کنترل می‌کند و فولکس واگن و استلانتیس را پشت سر گذاشته است.  گروه استلانتیس در اوایل سال جاری با ادغام فیات کرایسلر و شرکت PSA  تشکیل شد.

اتحاد رنو و نیسان با سهمی که از بازار اروپا و آمریکا به دست آورده است در حال پیشروی از تسلا  است.


منبع: ایسنا

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران