کد خبر : ۴۶۲۸۲
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۰
معرفی خودرو؛
سدان و هاچ بک کیا ریو ۲۰۲۱ در زمره اتومبیل‌های کم مصرف اقتصادی طبقه بندی می‌شوند، که به طرز شگفت انگیزی طراحی شده است.
به گزارش خودروکار، سدان و هاچ بک کیا ریو ۲۰۲۱ در زمره اتومبیل‌های کم مصرف اقتصادی طبقه بندی می‌شوند ( قبلاً چنین خودرو‌هایی را "اکوبوباکس" می‌نامیدند)، که به طرز شگفت انگیزی طراحی شده است.  سدان و هاچ بک کیا از طراحی کابین مشترکی برخوردارند که به لطف یک طرح هوشمند و مواد دلپذیر، سادگی و در عین حال زیبایی را به وجود می‌آورد.

تغییرات جدید بدنه باعث شده تا طراحی و نمای خودرو ساده‌تر دیده شود. این سادگی در عقب خودرو نیز دیده می‌شود، جایی که خطوط کمتر شده و حالتی گردتر به آن داده و چراغ‌های عقب نیز به صورت دو تکه طراحی شده است. صندلی عقب های ریو فضای مسافر خیلی خوبی ارائه نمی دهد از فضای مسافر محدودی رنج می‌برند و هیچ یک از بدنه‌ها فضای بار یا صندوق عقب خاصی ندارند.

 شورولت Spark و نیسان Versa تنها رقبایی هستند که ویژگی‌های ایمنی پیشرفته تری نسبت به این خودرو ارائه می‌دهند. ریو ۲۰۲۱ با کیفیت سواری مناسب و هندلینگ ترکیبی خوبی دارند. به دلیل به روزرسانی‌های انجام شده در مدل مشخصات اروپایی، سدان و هاچ بک کیا باید تغییراتی در ظاهر داشته باشد و از سیستم سرگرمی پیشرفته بهره‌مند شود.

کیا ریو 2021؛

کروز کنترل، خروجی USB، صندلی عقب تاشو با پشتی‌های قابل تنظیم و ورودی بدون کلید به این خودرو اضافه شده است، همچنین گزینه‌های مطلوبی مانند هشدار برخورد به جلو با ترمز اضطراری خودکار، رادیو ماهواره‌ای SiriusXM، چراغ‌های جلو و ... را دارد. از آنجا که هاچ بک فضای بار بیشتری و حجم مسافر کمی بهتر را اضافه می‌کند، توصیه به خرید ریو پنج در می شود.

ریو تنها با یک موتور چهار سیلندر با گیربکس اتوماتیک مداوم متغیر (CVT) جفت می‌شود.  سیستم تعلیق به ریو در جاده رفتاری دلپذیر می‌دهد و ترکیبی از راحتی و چابکی همراه با احساس قابل توجهی را ارائه می‌دهد. آخرین نسخه هاچ بک به لطف ساختار محکم و سیستم تعلیق تنظیم شده بسیار خوب برای چنین خودروی کوچکی برجسته است. همچنین عملکرد خوبی در کنترل چرخش در پیچ و خم دارد. 

کیا ریو 2021؛

کیا ریو ۲۰۲۱ دارای یک نمایشگر ۸ اینچی لمسی برای سیستم اطلاعات و سرگرمی است که در مرکز داشبورد قرار گرفته و یک نمایشگر ۴.۲ اینچی هم اطلاعات خودرو را به راننده نشان می‌دهد. رادیو ماهواره‌ای SiriusXM، بلوتوث، درگاه‌های شارژ و سیستم‌های اپل کارپلی و اندروید اتو از امکانات استاندارد این هاچبک کره‌ای است.

 یک داشبورد تمیز و با کاربرد آسان با کنترل‌های آب و هوا و صدا ارائه می‌دهد. پلاستیک های سخت بسیار زیادی در این خودرو به کار برده شده، اما دارای بافت زیبایی است و ظاهر داخلی آن برای یک کامپکت فرعی کاملاً پیشرفته است. فضای موجود در صندلی‌های جلوی کیا بیش از حد مناسب است، اما مسافران صندلی عقب به دلیل محدودیت فضای پا، تقریباً به همین اندازه خوشحال نخواهند شد.

کیا ریو 2021؛

هاچ بک ریو فضای بیشتری نسبت به صندوق عقب سدان فراهم می‌کند، اما اگر قصد دارید محموله‌های زیادی را حمل کنید، هاچ بک کیا گزینه خوبی نیست.



منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/


نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران