کد خبر : ۴۶۳۹۶
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۹
تعداد خودروهای برقی در حال تردد در آلمان از رقم 1 میلیون دستگاه عبور کرد. این در حالی است که رقابت در تولید خودروهای برقی شدت گرفته است.
به گزارش خودروکار، هر چند براساس برنامه ریزی، 6 ماه پیش باید از این رقم عبور می کرد اما به گفته ی پیتر آلتمایر، وزیر اقتصاد آلمان، در مصاحبه با روزنامه ی «دِر تاگسپیگل» Der Tagesspiegel نقل قول شده در رویترز «ما در ماه ژوئیه به هدف 1 میلیون دستگاه خودروی برقی در حال تردد در خیابان ها خواهیم رسید،‌ در حالی که هیچ کس باور نداشت که این رقم قابل دستیابی باشد، هر چند بر اساس برنامه ریزی 6 ماه دیرتر محقق شد،‌ اما به هر حال به نتیجه رسید.» به گفته ی وزیر اقتصاد آلمان، برنامه های سوبسید [یارانه] دولتی باعث تقویت رویکرد گذار به خودروهای برقی شده است و به احتمال زیاد می تواند به هدف تردد 7 تا 10 میلیون خودروی برقی در جاده های کشورش برسد.

اروپا در سال 2020 به بزرگترین بازار خودروهای برقی تبدیل شد که دلیل اصلی آن اقدام ها و رویکردهای حکومت ها در اتخاذ چنین سیاستی بوده است. بر اساس این رویکرد خودروسازانی که به ساخت خودروهای آلاینده ادامه دهند جریمه می شوند و آنان که محصولات بدون آلایندگی تولید می کنند، تشویق می شوند.

بر اساس اطلاعات منتشر شده در بخش خودرو مؤسسه ماتیاس اشمیت Matthias Schmidt، آلمان در اروپا، از لحاظ پیشبرد اهداف گذار به خودروهای برقی جلوتر از سایر کشورهای این منطقه است و در سال 2021 تا به حال موفق به ثبت و شماره گذاری 248 هزار دستگاه خودروی برقی از ماه ژانویه تا ماه مه شده است. فرانسه در مقام دوم و بریتانیا در مقام سوم هستند.

دو خودروساز دایملر [کمپانی مادر مرسدس بنز] و گروه خودروسازی فولکس واگن، در مقایسه با سایر خودروسازان، برنامه های تولید رقابت جویانه تری دارند و سرمایه گذاری بسیار هنگفتی را برای رقابت با تسلا انجام داده اند طوری که در اروپا تاج «راهبر بازار» را از چنگ تسلا درآورده اند. به بیان دقیق تر به گفته ی مؤسسه اشمیت، تسلا که در سال 2019 بیش از 31 درصد از بازار خودروهای برقی اروپا را در اختیار داشت، در سال 2020 به سهم 13.2 درصدی قناعت کرد. این روند در سال 2021 هم ادامه یافت طوری که به گفته ی مؤسسه اشمیت،‌ بیش از 25 درصد از بازار خودروهای باتری دار اروپایی به دستان گروه خودروسازی فولکس واگن افتاده است. مقام دوم گروه خودروسازی استلانتیس [که از ادغام فیات کرایسلر با پژو-سیتروئن به وجود آمده] با سهم 16.8 درصد و مقام سوم اتحاد رنو-نیسان با 12.3 درصد است و تسلا با 14.5 درصد در بازار اروپا به مقام چهارم تنزل پیدا کرده است.


منبع: سایپانیوز

انتهای پیام/


نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران