کد خبر : ۴۷۰۹۴
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۷
اهداف کیفی صنعت خودرو کشور (بخش سواری) برای سال ۱۴۰۰، در سه شاخص کیفیت‌، فروش و خدمات پس از فروش اعلام شد.
به گزارش خودروکار، این اهداف پس از برگزاری جلسات همفکری شرکت‌های خودروسازی و وزارت صنعت، معدن و تجارت و باتوجه به آخرین وضعیت شاخص های کیفی تولید کنندگان و عرضه کنندگان خودروهای سواری در سال ۹۹ تبیین و طی ابلاغیه شماره ۶۰/۷۷۰۲۵ مورخ ۱۲خرداد ۱۴۰۰، توسط اداره کل صنایع حمل و نقل وزارت صمت اعلام شد.

پیرو این ابلاغیه، در شاخص ارزشیابی کیفی خودروها، ارتقا به سه ستاره کیفی و شاخص رضایت مشتریان از کیفیت اولیه خودرو (میزان رضایت مشتریان از کیفیت اولیه خودرو در پیمایش کمتر از ۴۰۰۰ کیلومتر و در سه ماهه نخست مالکیت خودرو) به ۷۱۰ امتیاز هدف گذاری شده است.

همچنین در شاخص کیفیت و زیر شاخص IQS (تعداد عیوب فنی و طراحی مطرح شده از سوی مصرف کننده در سه ماهه اول مالکیت خودرو) آخرین وضعیت در سال ۹۹، ۳/۱۸ ایراد در یک خودرو گزارش شده که بر این اساس هدف کیفی آن در سال جاری، ۲/۷۰ تعیین شد. علاوه بر آن در زیر شاخص افت رضایت مشتریان از کیفیت دوام خودرو (میزان رضایت مشتریان از کیفیت دوام خودرو طی پانزده ماه اول خرید خودرو) نیز وضعیت سال گذشته ۴/۲درصد بوده که در این ابلاغیه، هدف کیفی برمبنای ۴درصد وضع شده است.

در شاخص خدمات فروش خودروهای سواری نیز، آخرین وضعیت رضایت مشتریان از این حوزه در سال گذشته، ۶۱۹ بوده و هدف کیفی آن برای امسال، ۷۲۰ (از ۱۰۰۰ امتیاز) می باشد. علاوه بر آن میزان تطبیق این شاخص با مقررات در سال پیش ۷۳/۴ درصد گزارش شده که در اهداف سال جاری، ۸۰٪ درصد انطباق برای آن در نظر گرفته شده است.

در حوزه خدمات پس از فروش نیز، آخرین وضعیت رضایت مشتریان و میزان انطباق آن با مقررات به ترتیب در سال گذشته ۷۴۵ امتیاز و ۶۵ درصد بوده که در این ابلاغیه هدف رضایت ۷۸۵ و درصد انطباق ۸۲٪ درصد وضع شده است.

 


انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران