کد خبر : ۴۷۲۰۹
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۰
«خودروکار» گزارش می دهد:
دلالان در روزهای تعطیل هفته گذشته دست از فعالیت بر نداشته و با وجود عدم معامله در بازار، قیمت خودرو را افزایش داده اند. دلالان در تکاپو هستند تا با افزایش قیمت، خودروهای پارکینگی را روانه بازار کنند.
به گزارش خبرنگار خودروکار، با وجود تعطیلات رسمی در هفته گذشته، قیمت ها در بازار خودرو شیب صعودی را پیش گرفته و به نوعی دلالان در حال تغییر قیمت ها در بازار هستند.

در این باره فربد زاوه در گفت و گو با « خودروکار» درباره علت افزایش قیمت خودرو در تعطیلات، اظهار کرد: هرچند قیمت ها در این چند روز با افزایش همراه شده اما باید دید آیا معامله ای هم انجام گرفته است یا خیر؟ در این چند روز نه نمایشگاهی باز بود و نه بانک ها درنتیجه هچ معامله ای صورت نگرفته است.

وی تصریح کرد: این اعداد ارقام بیشتر یک فضا سازی است که می توان برای آن دو سناریو تعریف کرد.

زاوه با اشاره به سناریو اول بیان کرد: اولین سناریو مربوط به افرادی است که خودروهای پارکینگی داشته و نگران آزاد شدن واردات هستند و تلاش می کنند با این سناریو خودروهای خود را به بازار عرضه کنند.

وی ادامه داد: اما این سناریو می تواند از سوی خودروسازان هم اجرا شود آن هم در شرایطی که تحویل خودرو به بهانه  خودروناقص متوقف کرده اند. بدون شک عدم تحویل 140 هزار خودرو می تواند قیمت ها را افزایش دهد.

به گفته زاوه، موضوعات رخ داده در افغانستان و کند شدن روند نقل و انتقالات  پول و همچنین اظهار نظر معاون اول رییس جمهوری درباره برجام نیز می تواند بر بازار تاثیر گذاشته و قیمت ها را افزایش دهد.

این کارشناس صنعت خودرو تصریح کرد: سکوت و یا مخالفات برخی وزرا درباره تعاملات بین المللی می تواند بازار را تحت تاثیر قرار دهد اما باید دید تا چه اندازه مردم از این افزایش قیمت استقبال کرده و شاهد خرید و فروش خواهیم بود.

وی بیان کرد: به هر حال یکی از دو سناریو یاد شده می تواند منجر به افزایش قیمت شود اما این دو مورد بالفعل شده نیست. همچنین فراموش نکنیم تورم در بازار جدی است و نمی توان چندان به آینده بازار امیدوار بود.

به گزارش خودروکار، بازر روز شنبه 30 مرداد در حالی که همچنان بازارهای رسمی تعطیل بودند و از امروز دوباره فعالیت رسمی خود را از سر می‌گیرند اما روند صعودی قیمت‌ها ادامه دارد و اصلی ترین دلیل این موضوع همانطور که بیان شد حضور دلالانی است که خودروهای پارکینگی داشته و به دنبال عرضه آنها در بازار هستند.

البته باید منتظر ماند تا وزرا اقتصادی پس از دریافت رای اعتماد از مجلس شورای اسلامی برنامه های پیشنهادی خود را برای ساماندهی بخش های مختلف از جمله صنعت خودرو اجرایی کنند.



کتایون ملکی

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران