کد خبر : ۴۹۰۳۶
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۸
تیگو7 پرو جدیدترین محصول مدیران خودرو و نسخه جدید تیگو7 به زودی با امکانات ایمنی و رفاهی متنوعی وارد بازار می‌شود.
به گزارش خبرنگار خودروکار، استایل ظاهری تیگو 7 پرو نسبت به تیگو 7 فعلی تغییر کرده و از جدیدترین زبان طراحی مدیران خودرو بهره می برد. در پروفیل جلو مقداری شباهت طراحی با تیگو 8 پرو وجود دارد که این شباهت به فرم جلوپنجره، فرم چراغ ها و طراحی سپر مربوط شده اما در عین حال تفاوت هایی مانند نحوه برخورد چراغ ها به جلوپنجره و طراحی مه شکن های سپر باعث تمایز تیگو 7 پرو از برادر بزرگتر خود شده است.



مدیران خودرو در نظر دارد تیگو7 پرو را با برندی به جز ام وی ام و چری بازار ایران عرضه کند و به زودی از این برند جدید پرده برداری خواهد کرد.

در رونمایی از محصولات جدید این شرکت شاهد یک زبان طراحی واحد و هماهنگ و زیبا بین محصولات مدیران خودرو هستیم؛ به عبارت دیگر هر خودرو با وجود دارابودن طراحی شاخص و متمایز، شباهت هایی با سایر مدل ها دارد و به عنوان خط شخصیت تیگو 7 پرو که از چراغ های عقب آغاز و درب عقب محو می شود یا خطی که از چراغ جلو آغاز شده و قسمت انتهایی خودرو ادامه یافته بسیار شبیه به تیگو 8 پرو است که نشان دهنده سبک طراحی واحد بین محصولات جدید این شرکت خواهد بود.


در نمای عقب چراغ های عقب تا اواسط درب فضای بار تیگو 7 پرو امتداد یافته اند و در ادامه به وسیله یک قسمت شیشه ای رنگ به یکدیگر متصل شده اند که لوگو جدید این محصول درست در میان این نوار شیشه ای نصب می شود. در قسمت پایین سپر عقب نیز دو خروجی اگزوز طراحی شده که با کمی دقت متوجه طراحی خروجی اگزوز در پشت سپر می شوید و این دو خروجی زیبا صرفا جنبه تزیینی دارند.


طراحی درون کابین تیگو 7 پرو کاملا نسبت به نسخه پیشین متمایز شده و از لحاظ کیفیت مواد اولیه به کار رفته یک سر و گردن بالاتر از مدل قبل است و حتی شباهت هایی در طراحی داشبورد و پنل کنسول میانی بین تیگو 7 پرو و تیگو 8 پرو دیده می شود. نصب دو نمایشگر دیجیتالی کاملا مجزا از هم نیز از دیگر خصوصیات کابین خودرو بوده که در میان داشبورد نصب شده که عمده قابلیت های خودرو و آپشن ها توسط همین دو نمایشگر قابل تنظیم است.


رویه داشبورد دارای پوشش پلاستیکی مانندی بوده که در برخی از قسمت ها حالتی شبه چرمی دارد. داشبورد با تریم چرمی مصنوعی دو رنگ مشکی و قرمز تزیین شده که فضای داخل کابین تیگو 7 پرو را زیباتر کرده و این تریم قرمز رنگ روی رودری ها نیز دیده می شود و علاوه بر آن دوخت قرمز رنگی برای تودوزی چرمی صندلی ها و دستیگره های رودری ها اجرا شده که در کنار هم باعث شده فضای داخل کابین تیگو 7 پرو جدید نسبت به نسل قبل زیباتر و جذاب تر شود.

در کنسول میانی یک پنل لمسی برای تنظیمات مربوط به سیستم سیستم تهویه، گرمکن صندلی ها طراحی شده است. تیگو 7 پرو دارای یک شیفتر دنده الکترونیکی شیفت بای وایر بوده که یعنی هیچ اتصال مکانیکی بین این شیفتر دنده با گیربکس وجود ندارد و طراحی آن مشابه نمونه نصب شده در تیگو 8 پرو است. در سمت راست شیفتر دنده، یک پد شارژ بدون سیم تلفن همراه وجود دارد. کلیدهای مربوط به مد رانندگی، دوربین دید 360 درجه و کنترل خودروکه همگی درون یک قاب مشکی پیانویی جانمایی شده اند.

مشخصات فنی

تیگو 7 پرو همچنان از یک پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژ چهار سیلندر استفاده شده اما خروجی آن از 147 به 155 اسب بخار و بیشینه گشتاور تولیدی آن نیز از 210 به 230 نیوتن متر ارتقا یافته است. همچنین به جای استفاده از گیربکس اتوماتیک دو کلاچه خشک، یک گیربکس اتوماتیک CVT 9 سرعته برای این خودرو نصب شده است.

تجهیزات ایمنی و رفاهی تیگو 7 پرو

تیگو 7 پرو در زمینه تجهیزات ایمنی و رفاهی دارای شش کیسه ایمنی هوا، سیستم ترمز ضد قفل، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی، کنترل کشش و کنترل خودرو در سرازیری، اتوهلد، ترمز پارک برقی، ترمز اضطراری، سیستم تهویه اتوماتیک، صندلی های برقی راننده و سرنشین جلو و تنظیم گودی کمر صندلی راننده، سانروف برقی پانورامیک، چراغ های روشنایی در روز، سنسور نور، سنسور باران، نمایشگر مالتی مدیا 10.25 اینچی، درب الکترونیکی فضای بار، ورود بدون کلید و استارت دکمه ای، پایش فشار باد تایرها، شارژر بدون سیم تلفن همراه، گرمکن صندلی های جلو، کروز کنترل و دوربین دید 360 است.

هرچند مدیران خودرو هنوز قیمت قطعی تیگو 7 پرو را اعلام نکرده، اما به طور قطع این خودرو قیمتی بالای یک میلیارد تومان خواهد داشت و برای رقابت با خودروهایی مانند هیوندای توسان، کیا اسپورتیج، KMC K7 و … به بازار عرضه خواهد شد.



انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران