کد خبر : ۴۹۹۲۴
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۰
لاماری ایما محصول جدید آرین پارس موتور طی مراسمی به صورت رسمی رونمایی شد.
به گزارش خبرنگار خودروکار، محمدرضا سیفی، مدیرعامل آرین پارس موتور در حاسیه مراسم رونمایی از این خودرو با تاکید بر این که محصول جدید این شرکت از این پس و در هر شرایطی حتی تحریم در این شرکت باقی خواهد ماند، گفت: با خروج آمریکا از برجام، مشکلات زیادی برای شرکت های خودروسازی به وجود آمد که ادامه فعالیت را برای شرکت هایی که قراردادهای خارجی با خودروسازان خارجی داشتند، با موانعی روبرو کرد.


 سیفی با اشاره به فعالیت این شرکت در حوزه واردات خودرو اظهار کرد: بدعهدی آمریکا در ماجرای برجام باعث شد تا شرایط نابسمانی در شرکت های واردکننده ایجاد شود اما با این حال قراردادهای خود را پیگیری کردیم.


وی افزود: در عین حال دولت تصمیم گرفت واردکنندگان از ارز ۴۲۰۰ تومانی استفاده کنند که بر این اساس شرکت۱۵۰۰ دستگاه پیش فروش با قیمت قطعی در گمرکات داشت اما بعد از مصوبه سران قوا مبنی بر پرداخت مابه التفاوت نرخ ارز مشکلاتی ایجاد شد که این روند باعث شد تا تحویل خودروها یک سال و نیم تا ۲ سال طول بکشد.



سیفی ادامه داد: پس از آن به دنبال راهکاری برای حفظ مجموعه و اشتغال ایجاد شده بودیم و در نهایت تصمیم گرفته شد تا در کارخانه خمین که قرار بود پیش از این محصولات میتسوبیشی در آن به  تولید برسد، تولید خودروهای تجاری و دو مدل ون در دستور کار قرار گیرد.


مدیرعامل شرکت آرین موتور ادامه داد : در تولید محصول سواری ذهنیت همان ذهنیت مدیران میتسوبیشی بود تا خودرویی به روز و منطبق با استاندارد روز و در شان مشتری ایرانی به تولید برسانیم که نتیجه قراردادی با یک شرکت معتبر چینی  بود.


وی ظرفیت تولید کارخانه خمین را سالانه ۶۰ هزار دستگاه عنوان و اظهار کرد: این کارخانه با هدف محرومیت زدایی و ایجاد اشتغال برای منطقه تاسیس شده و قابلیت افزایش طرفیت تا ۲۰۰ هزار دستگاه در سال را خواهد داشت.

مدیرعامل آرین پارس موتور با بیان این که تمام توان خود را گذاشته ایم تا محصول لاماری با کیفیت و با خدمات پس از فروش گسترده به مشتریان عرضه شود، تصریح کرد: کیفیت سر لوحه فعالیت شرکت آرین موتور بوده و محصول لاماری ایما نیز با همین تفکر تولید و عرضه خواهد شد.



عرضه دو محصول جدید در سال آینده

در ادامه حجت زاده، مدیر بازاریابی شرکت آرین پارس موتور با بیان این که تولید خودروی سواری از دو سال پیش در دستور کار این شرکت قرار گرفت، گفت: این خودرو در کنار قیمت رقابتی قدرت بصری و بالایی داشته و انتخابی برتر به شمار می رود.

وی افزود: تبدیل شدن به یک خودروساز پیشرو، چشم انداز آرین پارس موتور است تا با نام لاماری به خودروساز پیشرو در عرصه خودروهای پرمیوم تبدیل شویم.


حجت زاده در تشریح دلایل انتخاب نام و لوگو این شرکت نیز اظهار کرد: از ابتدا به دنبال کلمه جذاب و دلنشینی بودیم که در نهایت لاماری انتخاب شد . گوزن نیز در طبیعت نماد حرکت و زیبایی و در عین‌حال فراست و آگاهی نسبت به محیط پیرامون است ضمن آن که رنگ سبز انتخابی نیز نماد قدرت طبیعت است.

مدیر بازاریابی آرین پارس موتور با تاکید بر این که خودروهای برقی و خودران، آینده این صنعت هستند از این رو به دنبال نقش آفرینی در این عرصه هستیم، تصریح کرد: فارغ از قیمت بالا و کاهش قدرت خرید محدودیت در انتخاب، کیفیت پایین خدمات و همچنین نیود قطعات از مشکلات اصلی در انتخاب خودرو به شمار می رود که از این رو تصمیم گرفتیم برای این موارد راه حل مناسبی داشته باشیم و با ایجاد زیرساخت های لازم، یه مشتری مداری به عنوان یکی از ۴ ارزش شرکت توجه ویژه ای داشته باشیم.

حجت زاده ادامه داد: این شرکت تلاش کرده چشم انداز را به وضعیت داخلی محدود نکند چرا که درچند دهه اخیر تحولات زیادی رخ داده که یکی از این صنایع، خودرو بوده است از این رو امیدواریم در سال آینده سبد محصولات این شرکت را گسترش دهیم از این رو دو محصول سدانی در سگمنت سی و کراس اووری در سگمنت بی را رونمایی خواهیم کرد.



۳ ویژگی طراحی بدنه لاماری

علیرضا محمد زاده، سرپرست روابط عمومی آرین پارس موتور نیز در خصوص مسایل فنی و آپشن های به کار رفته در این خودروی لوکس اظهار کرد: نخستین نکته در طراحی خودرو لاماری ایما، جزئیات فراوان در بدنه است‌.

وی با بیان این که در نمای کناری خودرو سه اتفاق مهم رخ داده است، افزود: سطح کم شیشه نسبت به بدنه، طراحی گلگیر عضلانی و خط شانه مواج سه ویژگی بارز است ضمن آن که در طراحی داخلی نیز تاکید بر ساده بودن استایل و عدم حجم پردازی اضافی دیده می شود.

محمدزاده ادامه داد: در نمای بیرونی با یک خودرو کوپه طرف هستیم اما فضای داخلی برای سرنشینان مناسب است. نکته دیگر تاکید بر استفاده از فضاهای موجود برای قرارگرفتن وسایل شخصی در خودرو است.

سرپرست روابط عمومی آرین موتور افزود: لاماری ایما یکی از کامل ترین خودروهای موجود در بازار از نظر امکانات ایمنی و رفاهی است.


پیش بینی تولید ۵هزار دستگاه لاماری در ۱۴۰۲

پس از رونمایی از این خودرو مسئولان این شرکت در نشست خبری با خبرنگاران به پرسش ها پاسخ دادند، محمدرضا سیفی، مدیر عامل آرین پارس موتور در خصوص زمان عرضه و قیمت این خودرو گفت: قیمت چندین پارامتر دارد که با توجه به مسائل ارزی کشور به زودی قیمت این خودرو و زمان عرضه آن اعلام خواهد شد اما تا زمان عرضه فاصله زیادی وجود نخواهد داشت و  به زودی اتفاق می افتد.

وی در مورد تیراژ تولید این خودرو نیز گفت: برای سال آینده ۳ هزار و ۶۰۰ دستگاه به تولید خواهد رسید که این رقم در سال ۱۴۰۲ به ۵ هزار خودرو در سال افزایش می یابد.

سیفی در خصوص گارانتی لاماری ایما نیز اظهار کرد: برای این خودرو ۶۰ هزار کیلومتر یا سه سال گارانتی دیده شده اما در حال برنامه ریزی برای افزایش میزان دوره گارانتی هستیم.

مدیر عامل آرین پارس موتور ادامه داد: ۵۴۰ دستگاه اولیه این خودرو همچون نمونه رونمایی شده عرصه خواهد شد و پس از آن، نسخه فول آپشن تری به بازار عرضه خواهیم کرد.

وی در خصوص داخلی سازی خودروی لاماری ایما نیز گفت :بر اساس الزامات وزارت صمت با ۲۰ درصد داخلی سازی کار را آغاز خواهیم کرد اما با شریک تجاری خود در حال مذاکره هستیم تا بتوانیم بدنه و رنگ را در داخل کشور به تولید برسانیم.

محمد زاده سرپرست روابط عمومی آرین پارس موتور در ادامه این نشست در خصوص مشخصات فنی این خودرو گفت:توان موتور لاماری ایما ۱۹۵ اسب بخار و گیربکس این خودرو ۷ سرعته دو کلاچه است و باک این خودرو ظرفیت ۵۵ لیتری را دارد.

رئیس بخش استاندارد آرین پارس موتور نیز در خصوص ایمنی خودروی لاماری ایما گفت :۷۶ درصد فولاد به کار رفته در این خودرو  با مقاومت ۱۲۷۰ مگاپاسکال بوده که فولادی خاص در تولید خودرو به شمار می رود. سیستم ABSاین خودرو نسخه ۹ جهانی است و توانسته در حوزه ایمنی ۵ ستاره ایمنی را کسب کند.


بر اساس این گزارش، از جمله امکانات و تجهیزات لاماری ایما می‌توان به مواردی همچون سیستم تهویه اتوماتیک، کروز کنترل تطبیقی، سیستم ورود و استارت بدون کلید، درب صندوق برقی، رادار پارک جلو و عقب، دوربین ۳۶۰ درجه، سیستم پایش فشار باد تایرها، سیستم کنترل کشش، سیستم کنترل پایداری، ترمز کمکی، سیستم نگهدارنده در سربالایی، سیستم کمکی در سرازیری، چراغ‌های LED، نورپردازی داخلی با ۶۴ رنگ، شش کیسه هوا، پاور ویندوز، سانروف، سیستم صوتی مجهز به نویگیشن و سیستم تشخیص صدا اشاره کرد.

گفتنی است، لاماری ایما در تست تصادف موسسه CNCAP چین موفق به دریافت ۵ ستاره ایمنی شده است.


انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران