کد خبر : ۵۰۷۴۷
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۹
مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی گفت: از جایگاه‌هایی که فروش بالا دارند، درخواست می‌کنیم که برای نصب تجهیزات کاهش تبخیر بنزین اقدام کنند.
به گزارش خودروکار، آقای ویس کرمی گفت: طرح کهاب به سه بخش انبار‌های نفتی، ناوگان حمل و نقل و نفتکش‌هایی که بنزین را جا به جا می‌کنند و بخش جایگاهی تقسیم شده؛ مصوبه هیئت وزیران نیز در این مورد وجود دارد که مشخص کرده به چه شکل و تا چه زمانی این کار انجام شود.  در حوزه جایگاهی، تعدادی از جایگاه‌ها مجهز شده‌اند و تعدادی نیز در مرحله نصب تجهیزات هستند.

او می‌گوید: جایگاهی که این تجهیزات را نصب کند، از حق العمل طرح کهاب نیز بهره مند می‌شود؛ اما در مورد میزان سرمایه گذاری و برگشت سرمایه ناشی از هزینه نصب این تجهیزات، بحث‌هایی وجود دارد. تجهیزات طرح کهاب گران قیمت است؛ در جایگاه‌هایی که فروش و درآمد پایین دارند، ممکن است پاسخگو نباشد و برگشت سرمایه، سالیان زیادی زمان نیاز داشته باشد؛ اما در تعدادی از جایگاه‌ها که فروش بالا دارند، قابل انجام است که درخواست می‌کنیم همکاری کنند.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران گفت:  قطعا با اجرای طرح کهاب، می‌توان میزان تبخیر بنزین را کاهش داد؛ این میزان، ۴۵ لیتر به ازای هر ۱۰ هزار لیتر بنزین است که با کار کارشناسی پیرامون تاثیرات سرما و گرما، جا به جایی و جوانب دیگر، مشخص شده و از قبل نیز وجود داشته است.

او درباره گلایه جایگاهداران سوخت از جریمه شدنشان از سوی تعزیرات به علت تبخیر بنزین تحت عنوان کم فروشی هم گفت: هزینه این تبخیر به جایگاه‌ها پرداخت می‌شود و آن‌ها اگر بحثی درباره جریمه شدنشان از سوی تعزیرات به علت تبخیر بنزین دارند، با ارائه مستندات مراجعه کنند تا به مشکلشان رسیدگی کنیم.

اسداله قلیزاده رئیس صنف جایگاهداران سوخت کشور گفته بود، تبخیر بیش از حد استاندارد بنزین را به دادستانی کل کشور اعلام کرده‌ایم.


منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/


نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران