کد خبر : ۵۱۱۲۵
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۴
رئیس هیات تحقیق و تفحص از صنعت خودرو :
کریمی رئیس هیات تحقیق و تفحص از صنعت خودرو معتقد است بدیهی‌ترین و منطقی‌‌ترین راهکار برای ساماندهی بازار خودرو مدیریت همزمان عرضه و تقاضا است به این معنا که از یک سو باید میزان عرضه خودرو از طریق رشد تیراژ تولید افزایش یابد و از سوی دیگر تقاضا کنترل شود.
به گزارش خودروکار، با اشاره به گرانی افسارگسیخته خودرو، گفت: بدیهی‌ترین و منطقی‌‌ترین راهکار برای ساماندهی بازار خودرو مدیریت همزمان عرضه و تقاضا است به این معنا که از یک سو باید میزان عرضه خودرو از طریق رشد تیراژ تولید افزایش یابد و از سوی دیگر تقاضا ساماندهی شود.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی افزود: در حال حاضر تقاضا به دو دسته کاذب و واقعی تبدیل می‌شود یعنی بخشی از نیاز موجود مربوط به مصرف‌کنندگان واقعی است و بخشی دیگر مربوط به افرادی است که به دنبال استفاده از رانت کنونی و سرمایه گذاری در بازار خودرو هستند.

وی با اشاره به اختلاف 50 تا 10 میلیونی قیمت خودرو در کارخانه و بازار، اضافه کرد: از آنجا که این رانت افراد را به سمت خرید خودرو سوق می‌دهد، باید فیلترهایی برای کنترل تقاضا پیش‌بینی شود و روش‌هایی منطقی برای فروش خودرو در کارخانه به کار گرفته شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم قرعه‌کشی را توزیع شانسی رانت دانست و ادامه داد: در صورتی که فیلترها و مولفه‌های منطقی و علمی برای ثبت‌نام افراد در قرعه‌کشی‌ها در نظر گرفته شود، تعداد متقاضیان کاهش یافته و تقاضا در بازار واقعی می‌شود در نتیجه قیمت‌ها واقعی و متعادل خواهد شد.

رئیس هیات تحقیق و تفحص از صنعت خودرو درباره توان خودروسازان برای رشد تیراژ تولید، تصریح کرد:  در سال‌های گذشته خودروسازان رکورد تولید سالانه یک میلیون و 500 هزار دستگاه خودرو را داشتند و اکنون نیز امکان تولید این تعداد مشروط بر همت خودروسازان، افزایش داخلی‌سازی و تامین قطعات موردنیاز وجود دارد.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران