کد خبر : ۵۱۳۴
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۲
مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی ایران:
مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی ایران با بیان اینکروزانه ١٢ میلیون لیتر بنزین به کشور وارد می‌شود، گفت: با تکیه بر طرح پیمایش ٣ میلیارد و ٧٠٠ میلیون لیتر نفت گاز معادل ٤ هزار میلیارد تومان صرفه جویی شده است.
به گزارش خبرنگار خودروکار، منصور ریاحی در نشست خبری خود با بیان اینکه روزانه ٤٠٠ هزار بشکه نفت گاز و نفت کوره صادر شده آیت، اظهار کرد: در سالجاری به صورت میانگین روزانه ٧٤.٢ میلیون لیتر بنزین با رشد ٥.١ درصد، مصرف شده که در کنار آن مصرف روزانه نفت گاز در حمل و نقل ٤٥ میلیون لیتر و در مصارف غیرحمل و نقل ٣٦ میلیون لیتر است.
 
او با اشاره به اینکه روزانه ٢١ میلیون مترمکعب گاز سیان جی در ٣٨٢ جایگاه به مصرف رسیده آیت، خاطرنشان کرد: به طور میانگین در سالجاری روزانه ١٢ میلیون لیتر بنزین به کشور وارد شده که در حال حاضر حجم دخایر استراتژیک بنزین بیش از بک میلیارد لیتر است.
 

مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی ایران یادآور شد: در هشت ماهه نخست ٢.٨ میلیون لیتر فروش مرزی فرآورده‌های نفتی به ثبت رسیده است.


او زمستان سال ١٣٩٥ را سخت دانست و گفت: مصرف گاز طبیعی در بخش خانگی به ٥١٥ تا ٥٢٠ میلیون متر مکعب رسید و به دلیل تأمین سوخت نیروگاه‌ها، امکان ذخیره سازی وجود نداشت و بخشی از محصول مورد ذهیره سازی به صادرات اختصاص یافت.


ریاحی تاکید کرد: در سه ماهه آذر تا پایان بهمن ٢ میلیارد و ٧٣٥ میلیون لیتر سوخت نیروگاهی استفاده شد که این میزان در هشت ماهه نخست سال ٢ میلیارد و ٦٦ میلیون لیتر بوده است و این در حالی است که بیشترین مصرف در ٤ آذرماه و بیشترین تحویل در ١٦ بهمن به میزان ٦٧ میلیون لیتر بوده است.


او با اشاره به طرح پیمایش یادآور شد: در پی کاهش روزانه ٨ تا٩ میلیون صرفه جویی سوخت حمل و نقل در طی ١٧ ماه صرفه جویی ٣ میلیارد و ٧٠٠ میلیون لیتر به ارزش ریالی ٤ هزار میلیارد تومان منجر شد.


مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی ایران در رابطه با سوخت خودروهای درون شهری گفت: خودروهای درون شهری که از نفت گاز استفاده می‌کنند باید در سامانه اعلام شده ثبت نام کنند که در غیراینصورت سهمیه آنها کاهش پیدا خواهد کرد.


ریاحی در رابطه با فروش سوخت به هواپیمایی‌ها، بیان کرد: در سالجاری فروش سوخت به هواپیمایی ها به صورت نقدی انجام شده و تنها بدهی سنوات گذشته شرکت ها با رقم 1 میلیارد و 300 میلیون تومان مانده که این شرکت ها به دنبال تهاتر بدهی خود با دولت هستند.


انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران