کد خبر : ۵۱۷۵۷
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۳
در همایش ظرفیت های همکاری شرکت ها و نهادهای دانش بنیان مطرح شد:
رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی مشکل صنعت خودرو را در مدیریت و ساختارها عنوان و اظهار کرد: مجلس یازدهم دخالت دولت در خودروسازی با وجود سهم ۵ درصدی نمی پذیرد و براین باور هستیم که صنعت خودرو می تواند بدرخشد و برای تحقق این امر باید نسبت به اصلاح ساختارها اقدام کند.
به گزارش خبرنگار خودروکار، عزت الله اکبری در همایش ظرفیت های همکاری شرکت ها و  نهادهای دانش بنیان و گروه صنعتی ایران خودرو با تاکید بر این که برای رسیدن به دنیا باید میان بر زد زیرا سرعت پیشرفت آن ها بیشتر است، افزود: مدیران و جوانان ایرانی قادر به انجام این کار هستند ضمن آن که می توان با اقدامات مشترک و با تکیه بر ظرفیت های بخش خصوصی این صنعت را رونق بخشید.
اکبری بر ارتقای قطعه سازان تاکید و تصریح کرد: در صورت در اختیار داشتن قطعه سازان قوی توان ساخت هرچیزی را خواهیم داشت برای تحقق این امر باید از فضای تفکر پوسیده دولتی فاصله بگیرید و طرح جدید در بیندازید و با اصلاح ساختار و تکیه بر توان بخش خصوصی از این تفکر فاصله بگیرید و تصمیمات بزرگ بگیرید تا ملت راضی شود.

تجهیز محصولات ایران خودرو به موتور سه سیلندر از سال آینده

کیانوش پورمجیب، قائم مقام تولید گروه صنعتی ایران خودرو در ادامه این همایش با تاکید بر این که روند صنعت خودرو در دنیا به گونه ای است که باید به سمت رویکردهای جدید حرکت کنیم چرا که روندهای قدیمی ما را به هدف نمی رساند، گفت: بررسی رویکردهای جدید این صنعت نسان می دهد که در حال حاضر برقی سازی به عنوان یکی از رویکردهای اساسی مورد توجه قرار گرفته و مگاپلتفرم ها، خودروهای خودران و خودروهای متصل از رویکردهای جدید این صنعت است که در دنیا در دستور کار قرار گرفته است به طوری که حاکمیت نرم افزارها در خودروها و همچنین ارایه خدمات به جای محصول از اصلی ترین  رویکردهای جدید این صنعت به شمار می رود.


وی با بیان این که صنعت خودرو در آینده استحاله خواهد شد، افزود: لازم است رویکردهای خودروسازی در زمینه دانش بنیان ها تغییر کند چرا که پیش بینی می شود در سال ۲۰۲۲ ترند ها در صنعت خودرو به گونه ای پیش خواهد رفت که برخی موجودیت ها به عنوان تامین کننده ساختارها به شمار رفته و در کنار خودروساز قرار می گیرند.

پورمجیب با اشاره به گذار صنعت خودرو در آینده از دوره ای به دوره جدید تصریح کرد: در دهه ۷۰ داخلی سازی در صنعت خودرو رونق گرفت و سمند به تولید رسید و با کار بر روی طراحی زیرسیستم های خودرو  به سمت طراحی موتور ملی حرکت کردیم و در نهایت از سال ۹۴ به بعد توسعه پلتفرم و سبد محصول و طراحی خودروهای هیبریدی و برقی در دستور کار قرار گرفت.

وی با بیان این که رشد فناوری، طراحی بدنه و تقویت قطعه سازان داخلی از دیگر اقدامات انجام شده در سال های اخیر بوده است، اظهار کرد: کراس اوور جدید این گروه خودروسازی در آینده نزدیک رونمایی می شود که لازم است تمام فیلترهای جدید روز دنیا در این محصول لحاظ شود که بدون شک از ابتدا مشارکت قطعه سازان را داشته و در ادامه نیز خواهیم داشت.

قائم مقام تولید گروه صنعتی ایران خودرو ادامه داد:در مسیر توسعه فناوری موتور به موتور سه سیلندر دست یافتیم و در سال آینده نخستین محصولات این شرکت مجهز به این موتور خواهند بود. در همین راستا در سال ۱۴۰۲ به سمت موتور میکرو هیبرید حرکت خواهیم کرد که کاهش ۱۰ درصدی مصرف سوخت را به همراه خواهد داشت.

وی با تاکید بر این که پارادایم‌ جدیدی در ایران خودرو در حال طراحی است، اظهار کرد: فعالیت های تعریف شده بر مبنای بودجه داخلی انجام شده و پروژه محور خواهد بود. بنابراین استفاده از ظرفیت های نخبگی و دانش بنیانی در راستای برنامه ها و طرح هایی همچون خودروهای برقی و خودران در دستور کار قرار گرفته و در ذیل آن چند پروژه تعریف خواهد شد.

پورمجیب با اشاره به تشکیل و آغاز فعالیت مدیریت مرکز توسعه محصول و فناوری در زنجیره ارزش به عنوان رگولاتور اظهار کرد: بازنگری فرایندهای حقوقی و قراردادی برای توسعه فناوری و نوآوری در زنجیره ارزش با تمرکز بر شبکه ملی دانش و فناوری ، بازنگری فرایندهای توسعه داخل ایران خودرو و گروه صنعتی با تمرکز بر شبکه ملی دانش و فناوری، ایجاد هم افزایی در شبکه مراکز تحقیقاتی و ایجاد هم افزایی در زنجیره ارزش داخل صنعت و شبکه نوآوری و فناوری در کشور بخسی از وظایف این مدیریت خواهد بود.


انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران