کد خبر : ۵۲۲۵۸
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۵
یک کارشناس صنعت خودرو می‌گوید: خودروساز باید کیفیت خودرو را بر اساس میزان خرابی قطعات تعیین کند.
به گزارش خودروکار، آقای فربد زاوه گفت: عمده شرکت های خودروسازی معتبر دنیا، خرابی قطعات خودرو نیز وجود وجود دارد و کیفیت به مواد اولیه ساخت مربوط می شود.

این کارشناس صنعت خودرو گفت: در ایران سازمان‌های غیردولتی در ارزیابی کیفیت خودرو دخالت و نتایج ارزیابی را به مردم اعلام می‌کنند، اما شاخصی مبنی بر میزان خرابی و ناقصی قطعات خودرو که در آمریکا وجود دارد، در ایران نیز در حال پیاده سازی است. این شاخص حتی میزان خرابی در قسمت‌های نه چندان مهم مانند تنظیم نبودن درب صندوق عقب یا درب‌ها را نشان می‌دهد.

موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی در گزارشی، ۲۱ قانون و ۵۹ آیین‌نامه، تصویب‌نامه و مقررات مرتبط با صنعت خودرو و همچنین ۲۳ نهاد تنظیم‌گر در حوزه سیاستگذاری را شناسایی کرده است.

طبق گزارش این مرکز پژوهشی وزارت صمت، ۲۳ نهاد تنظیم‌گر که در حوزه سیاستگذاری فعال هستند، وظیفه کنترل و نظارت در طول چرخه عمر خودرو از مرحله تامین و تولید تا نوسازی و اقساط را به عهده دارند.

طبق اعلام این موسسه، یکی از ارکان ناکارآمدی صنعت خودروی کشور، تعدد نهاد‌های متولی تنظیم‌گری است.


منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/




نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران