کد خبر : ۵۲۳۷
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۱:۱۴
خودروکار گزارش می دهد؛
تفاهم نامه سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) و رنو در حالی هنوز به قرارداد تبدیل نشده که گفته می شود یکی از موانع موجود بر سر راه آن، مخالفت خاموش دو غول اصلی خودروساز کشور با نحوه این مشارکت است. ایدرو و رنو قرار است با سهمی به ترتیب 40 و 60 درصدی، با یکدیگر همکاری مشترک داشته باشند و ازآنجاکه این سهم بندی به نوعی حکم فعالیت مستقل رنویی ها را دارد، ایران خودرو و سایپا موافق اجرایی شدنش نیستند.
به گزارش خبرنگار خودروکار، تفاهم نامه ایدرو و رنو در مهر ماه امسال امضا شد و در چند نوبت بنا بود به قرارداد تبدیل شود، با این حال وجود موانعی، این کار را به تاخیر انداخته است. در این بین، گفته می شود دو خودروساز بزرگ داخلی چندان دل خوشی از مشارکت رنو و ایدرو نداشته و راضی به اجرایی شدن آن در قالب فعالیت مستقل خودروساز فرانسوی در ایران، نیستند.

اما دلیل این موضع منفی خودروسازان، در جایگاه مطمئن شرکت های خارجی در نزد مشتریان بازار خودرو ایران و اعتماد ضعیف آنها (مشتریان) به برندهای داخلی نهفته است. ازآنجاکه خودروسازان داخلی نتوانسته اند در حوزه های مهمی به خصوص کیفیت و خدمات پس از فروش، کارنامه چندان درخشانی از خود به جا بگذارند، اعتماد و اعتقاد مشتریان به آنها ضعیف بوده و در مقابل، شرکت های خارجی و محصولات شان، اعتبار مناسبی نزد افکار عمومی داشته و این موضوع اصلی ترین دلیل بیم جاده مخصوصی ها از فعالیت مستقل رنو و امثال رنو در کشور است.

به عبارت بهتر، خودروسازان داخلی بیم آن را دارند که در صورت فعالیت مستقل رنو، بخشی از مشتریان آنها جذب این خودروساز فرانسوی شده و در نتیجه قلمروشان در بازار به خطر بیفتد. از سوی دیگر، خودروسازان داخلی خوب می دانند که اعتماد مشتریان به برندهای خارجی، سبب تحکیم جایگاه رنو به عنوان شرکتی مستقل در ایران خواهد شد و سایر خودروسازان خارجی نیز ممکن است چنین الگویی را پیاده کرده و در نتیجه سهم آنها (ایران خودرو و سایپا) در بازار، کمتر و کمتر شود.

انتهای پیام/
 

نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران