کد خبر : ۵۳۳۴۱
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۳
کارشناس مهندسی گروه سایپا سیتروئن گفت: بیش از ۵۰ درصد موتور خودروی مشترک ایران خودرو و سایپا داخلی سازی شده است، این خودرو از یک موتور ۴ سیلندر، ۱۶ سوپاپ و ۱۶۰۰ توربو برخوردار است.
به گزارش خودروکار، آقای محمد موسوی با اشاره به این که خودرو M۴۴ با همکاری ایران‌خودرو در شرکت سایپا سیتروئن در حال تولید است، افزود: این خودرو ۱۶۵ اسب بخار و گشتاور ۲۴۵ تیوتن در متر دارد، همچنین دارای یک موتور دوقلو توربو شارژ است که شتاب صفر تا ۱۰۰ آن به هشت ثانیه رسیده است.
وی گفت: خودرو M۴۴ می‌تواند یک خودروی قدرتمند مناسب خانواده برای رانندگی برون و درون شهری باشد که اگر تا ۷۰ درصد موتور داخلی سازی شود، قیمت آن هم مناسب‌تر خواهد شد.
موسوی با اشاره به نمونه مشابه خارجی خودرو M۴۴ افزود: دانگ‌فنگ، نسخه صندوقدار این خودرو را از سال ۲۰۲۰ به بازار چین فرستاده و نامش را سیتروئن C۳L گذاشته ضمن این که شرکت‌های بی ام و و بنز هم از این موتور برای خودرو‌های کوچک استفاده می‌کنند، اما ما با بهینه سازی موتور و توربوسازی آن توانستیم نسخه مطلوب تری از آن ارائه دهیم.
وی با اشاره به دیگر قطعات این خودرو گفت: حدود ۶۷ درصد قطعات خودرو M۴۴ با محصولات ایران‌خودرو مشترک است و تمام خطوط بدنه، رنگ و مونتاژ این خودرو در شرکت سایپاسیتروئن نصب و آماده تولید می‌باشد.
امکاناتی نظیر سیستم کنترل پایداری، فرمان برقی، سیستم ورود و استارت بدون کلید، دی‌لایت، ترمز‌های دیسکی به همراه ABS EBD و BA و تودوزی و تزئینات داخلی چرم و پارچه‌ای برای این خودرو ذکر شده، اما هنوز اطلاعات کامل و قطعی مبنی بر زمان عرضه و یا قیمت آن مشخص نیست.


منبع: صدا و سیما

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران