کد خبر : ۵۴۶۶۶
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۸
مدیرکل دفتر صنایع خودرویی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: آیین نامه‌های قانون ساماندهی خودرو برای تغییر قوائد در زمینه افزایش کیفیت، خدمات پس از فروش و افزایش عمق ساخت داخل تدوین شده است.
به گزارش خودروکار، آقای عبداله توکلی لاهیجانی افزود: مجموعه‌ای از آیین نامه‌ها در قانون ساماندهی خودرو پیش بینی شده بود تا به طور مثال مصرف سوخت بصورت سبدی باشد یا برای کیفیت، راهکار‌هایی ارائه شود و این موارد تمام صنعت را در برمی گیرند و پیچیدگی‌های خاص و ذینفعان مختلفی دارند که کار تدوین آیین نامه را دشوار می‌کرد ضمن اینکه باید از نظرات نخبگان در حوزه‌های مختلف استفاده می‌کردیم.

وی ادامه داد: در قانون ساماندهی خودرو، ظرفیت‌های خوبی برای تغییر قوائد تولید و ایجاد جهش در صنعت خودرو پیش بینی شده است که با تصویب این آیین نامه‌ها در هیئت وزیران، تحول در صنعت خودرو رقم خواهد خورد و مباحثی نظیر افزایش میزان تولید، دستیابی به بازار‌های صادراتی و رقابت پذیری صنعت خودرو مهیا می‌شود.
 
گفتنی است؛ براساس قانون ساماندهی خودرو، وزارت صمت سه ماه از زمان ابلاغ قانون فرصت داشت تا آیین نامه اجرایی ارتقاء کیفیت و کاهش مصرف سوخت را به هیئت وزیران تقدیم کند، اما ۲۱ شهریور ماه این فرصت سر رسید و همچنان این آیین نامه برای تصویب به هیئت وزیران ارائه نشده است.

منبع خبرگزاری صداوسیما 

انتهای پیام/م
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران