کد خبر : ۵۴۷۱۶
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۵
مدیرعامل ایران خودرو در نشست تبیین فرصت های عبور مستقیم تولید اعلام کرد:
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو از برنامه جهشی این گروه صنعتی برای سه ماه پایانی سال با هدف افزایش تیراژ تولید خبر داد و گفت: در حال حاضر بررسی آمار از افزایش ۱۳۳ هزار دستگاه تولید نسبت به سال گذشته حکایت دارد که نشان می دهد توقف تولید خودروی ناقص ضمن افزایش تیراژ تولید و رسیدن به ثبات نسبی منجر به ارتقای کیفیت و کاهش ۲۵ درصدی نمره منفی خودروها شده است.
به گزارش خبرنگار خودروکار، مهدی خطیبی در نشست تبیین فرصت های عبور مستقیم تولید در صنعت خودرو که با محوریت شناخت گلوگاه ها، بهبود فرایندها و دستاوردهای اقتصادی برگزار شد با بیان این‌مطلب افزود: در سال گذشته دپوی خودروهای ناقص در کف پارکینگ ها به معضل ملی تبدیل شد به طوری که تعداد خودروهای ناقص در کف پارکینگ دو خودروساز به بیش از ۱۸۰ هزار دستگاه رسید.
وی با بیان این که پس از مسئولیت گرفتن موضوع تولید کامل محور فعالیت قرار گرفت، تصریح کرد: بررسی های این گروه نشان می دهد که در صورت عدم تولید خودروی ناقص در سال گذشته در بدترین حالت ممکن، ۱۵ هزار و ۸۰۰ دستگاه از تعداد تولید مکانیکی سال قبل کاسته می شد این در حالیست که اعلام میزان تولید خودرو با احتساب تولید ناقص در سال های گذشته کار اشتباهی بود.
خطیبی با اشاره به افزایش ملموس کیفیت پس از تولید کامل اظهار کرد: توقف تولید خودروی ناقص از ۳۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ نتیجه همکاری زنجیره تامین بود که از این رو برنامه جهشی برای سه ماه پایانی سال پیش بینی شده است. در همین حال شناسایی گلوگاه های تولید را باید مهم ترین دستاورد دانست ضمن آن که لازم است افزایش ظرفیت در زنجیره تامین و انبارش کالا نیز مدنظر قرار گیرد.

آرش محبی نژاد دبیر انجمن تخصصی صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازان خودروی کشور در این مراسم گفت: بدون شک تولید عبور مستقیم دستاوردهایی دارد که قطعه سازان از آن بهره می برند. به هر حال در زمان تولید خودروی ناقص سرمایه کشور در کف پارکینگ ها خوابیده بود که نارضایتی مشتریان و کاهش کیفیت خودرو را به دنبال داشت. 

 او با بیان این که تولید قطعات به دو دسته تقسیم می شود، افزود: بخش نخست مربوط به خودروهای تولید انبوه قبلی بوده و قطعات نیز به تیراژ رسیده است که توان قطعه سازان در این حوزه بسیار بالاست. اما در خودروهای تیراژ محدود جدید و قطعات های تک هنوز مشکلاتی داریم. 

محبی نژاد ادامه داد: در این بخش نیازمند تامین مالی است که باید با همکاری بانک ها صورت گیرد. در واقع  تورم بالا نیز تاثیر بدی دارد زیرا نقدینگی مورد نیاز که همان خون در رگ های صنعت خودرو است را کاهش می دهد. 

 محبی نژاد ادامه داد: مسائلی چون مشکلات گمرکی باعث کاهش روند تولید در بخش قطعه سازی می شود، زیرا تامین مواد اولیه به سختی انجام می شود اما در ترخیص از گمرک و مسائلی از این دست هنوز مشکلاتی وجود دارد که با بررسی های انجام شده در انجمن مشخص شدکه بازرسی های غیر منطقی گمرک و نبود مسیر آبی منجر به زیاندهی بیش از ١٠ هزار میلیارد تومانی قطعه سازان شده است. 

 او تاکید کرد: دقت در برنامه ریزی تولید و جلوگیری از شعارهای تو خالی در ساپکو و ایران خودرو باعث شده شرایط تولید بهبود یابد. زیرا برنامه ها بر اساس واقعیت تدوین شده است. 

  انتهای پیام /
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران