کد خبر : ۵۴۷۲۳
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۱
رشد تولید در کنار حذف تولید خودروهای ناقص و به صفر رساندن خودروهای انباشته در پارکینگ، در عمل حکایت از آن دارد که گام نخست برنامه تحولی خودرو که تثبیت جریان تولید بوده، تاکنون محقق شده است.
به گزارش خودروکار، تولید خودروهای ناقص و انبارش آن در پارکینگ خودروساز سبب می‌شد تا عارضه هایی همچون اختلال در بازار به سبب کمبود عرضه نسبت به تولید، ایجاد مسایل کیفی به سبب انبارش خودرو در پارکینگ و خارج شدن محصول از فرآیند تولید انبوه و محبوس شدن نقدینگی خودروساز و افزایش به زیان انباشته به سبب استفاده از روش‌های تامین مالی پرهزینهتر ایجاد شود.

تحویل خودرو از ابتدای سال تا ۱۶ آذر ماه در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته نزدیک به ۲۰۰ هزار دستگاه بیشتر شده که به معنای افزایش بیش از ۳۰ درصدی است.

این در حالی است که در آذر ماه سال گذشته حدود ۱۶۰ هزار دستگاه خودرو در پارکینگ‌های خودروسازان اصلی کشور به‌واسطه نقص قطعات وجود داشت.

علاوه بر تکمیل خودروهای ناقص انباشته از سال گذشته توسط خودروسازان و افزایش تحویل به میزان ۳۰درصد، رشد ۱۰درصدی در تولید خودروها نیز در هشت ماهه ابتدایی سال محقق شده است.

در جریان نشست «تبیین فرصت‌های اقتصادی عبور مستقیم تولید در صنعت خودرو، شناخت گلوگاه‌ها، بهبود فرآیندها و دستاوردهای اقتصادی»، مدیرعامل شرکت ایران خودرو یادآور شد: سال گذشته در همین زمان بیش از ۱۶۰ هزار دستگاه خودرو در کف پارکینگ دو خودروساز بزرگ‌ کشور به دلیل نقص قطعه خوابیده بود و به یک معضل ملی تبدیل شده بود.

«مهدی خطیبی» اظهارداشت: گرچه بالاترین آمار تولید خودرو در میانه دهه ۹۰ اتفاق افتاد، اما باید گفت دست‌کم نیمی از آن آمار مربوط به سی.کی .دی کاری بود، اما امروز سی.کی.دی کاری کمتر از پنج درصد است.

وی بیان‌داشت: آمارها حاکیست از ابتدای امسال تا امروز ۱۳۳هزار دستگاه تولید بیشتری در ایران‌خودرو انجام شده که با درصد بالای تولید داخل در حال انجام است.

خطیبی تصریح‌کرد: تولید خودروی کامل در این گروه صنعتی تاکنون بیش از ۲ هزار میلیارد تومان منفعت به دنبال داشته است.

مدیرعامل ایران‌خودرو گفت: عبور مستقیم خودروها و تولید کامل منجر شده تا به میزان ۲۵ درصد از نمره‌های منفی کیفی تولیدات کاسته شود که به معنی بهبود ۲۵ درصدی تولید است.

وی ادامه‌داد: گرچه هزینه تامین برخی قطعات به این شیوه بالا رفته، اما در مقابل صرفه‌جویی‌هایی در هزینه‌های مالی شرکت، جلوگیری از افت رنگ خودروها، تایر و غیره به دنبال داشته است.


انتهای پیام/م 

نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران