کد خبر : ۵۵۴۸۳
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۳
در مراسم آغاز تولید انبوه هایما ۷ ایکس مطرح شد
خط تولید هایما ۷ ایکس با حضور مدیران عامل ایران خودرو و هایما در سایت ایران خودرو خراسان به صورت بر خط به بهره برداری رسید.
به گزارش خبرنگار خودروکار، علیمردان عظیمی، مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در مراسم آغاز تولید انبوه هایما ۷ ایکس از برنامه ایران خودرو برای تولید و صادرات محصولات هایما به کشورهای منطقه خبر داد و گفت:  در دور جدید همکاری با شرکت هایما، به دنبال افزایش عمق ساخت داخل و انتقال تکنولوژی هستیم که با وفاداری شرکت هایما نسبت به ایران خودرو این امر امکان پذیر است.
وی بر ادامه همکاری با شرکت هایما به عنوان شریک تجاری وفادار در دوران تحریم تاکید کرد و گفت: با توجه به شرایط تحریمی و سختی که صنعت خودروسازی با آن دست و پنجه نرم می کند، شرکای زیادی که تا پیش از این با ایران خودرو همکاری می کردند، ترک همکاری کردند، اما شرکت هایما و کشور چین، همواره در کنارمان بوده است. 
عظیمی با اشاره به مشارکت و همکاری بیش از هشت سال ایران خودرو و هایما تصریح کرد: محصولات تولیدی هایما همواره مورد رضایت مشتریان ایرانی بوده است، بنابراین در راستای ارتقای رضایت مندی مشتریان و پاسخ گویی به نیازهای جامعه، خودروی هایما ۷ ایکس که خودرویی خانوادگی است، وارد بازار کشور خواهد شد و براساس استقبال مشتریان گروه صنعتی ایران خودرو، به دنبال افزایش ظرفیت تولید و استفاده و بهره مندی از فناوری های مجموعه هایما در کشور خواهیم بود.
وی با اشاره به برگزاری نشست با خودروسازی هایما، تصریح کرد: پس از برگزاری این جلسات، مقرر شد تیم هایی از شرکت هایما برای مدتی در کشور مستقر شده تا مقدمات مشارکت جدید در قالب قراردادهای سرمایه گذاری مشترک میان دو خودروساز فراهم شود و با توافق های اولیه و مذاکرات صورت گرفته، امیدواریم شکل اجرایی گرفته و انجام شود.
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با بیان این که دنیا به سمت تولید و استفاده از خودروهای برقی رفته است، اظهار کرد: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته، در همکاری با خودروسازی هایما به شکلی گسترده و جدی به سمت تولید واقعی و تجاری شده خودروهای هیبریدی و برقی با این شرکت حرکت خواهیم کرد چرا که توانمندی تولید این محصولات در گروه صنعتی ایران خودرو وجود داشته و تنها لازمه آن جدیت و پی گیری در این زمینه است تا بتوانیم خدمتی موثرتر را به مردم ارایه دهیم.

ویژگی های هایما ۷ ایکس 

براساس این گزارش، هایما 7X خودرویی خانوادگی و فوق لوکس بوده و یک خودروی MPV محسوب می شود. این محصول که توسط طراحان موسسه معتبر پینین فارینا طراحی شده یکی از ایمن ترین خودروهای موجود در بازار ایران بوده و موفق به کسب پنج ستاره ایمنی از موسسه تست تصادف چین CNCAP شده و با شش کیسه ایمنی هوا و نیز پرده هوای جانبی به بازار ایران عرضه می شود. شش عدد  کیسه هوا و پرده های هوای جانبی، کل کابین را پوشش می دهند و محافظت همه جانبه را برای همه سرنشینان فراهم می کنند.
ساختار فولادی با استحکام بالای استفاده شده برای بدنه این خودرو و طرح حالت قفس مانند، باعث مقاومت بالای کل ساختار بدنه خودرو شده و به همین دلیل هایما 7X تست تصادف CNCAP چین را با دریافت پنج ستاره و بالاترین امتیاز پشت سر گذاشته است.
هایما 7X دارای سیستم هشدار یادآور حضور کودک در خودرو است. این سیستم متشکل از چهار سنسور الترا سونیک (دو عدد در لامپ های سقفی جلو و دو عدد در لامپ های سقفی عقب) است که پس از این که خودرو قفل شد، وجود حرکت در خودرو را تشخیص می دهد و با هشدار به راننده، فلاشر خودرو روشن می شود. این سیستم یادآور حضور کودک در خودرو بوده و از رها شدن کودک در خودرو جلوگیری می کند.
هایما 7X یک خودروی خانوادگی لوکس بوده که دارای سه ردیف صندلی است. کنترل کودک و افراد خانواده در هر سه ردیف صندلی در خودرویی با این ابعاد شاید کار دشواری باشد، اما هایما 7X این کار را برای شما ساده کرده است. زمانی که شما در حال رانندگی هستید، می توانید سرنشینان عقب را در هر زمان به وسیله دوربینی که روی سقف تعبیه شده در نمایشگر میان داشبورد مشاهده کنید و در هر لحظه از وضعیت فرزند خود در مسیر مطلع شوید و رانندگی ایمن تری داشته باشید.
یکی از ویژگی های کلیدی هایما 7X دوربین دید ۳۶۰ درجه آن بوده که دید به مراتب بهتری به راننده نسبت به محیط پیرامونی ارایه می دهد که در عبور از مسیرهای باریک و همچنین پارک کمک زیادی به راننده می کند. این سیستم قابلیت دید از بالا را هم دارد و موانع پیرامون خودرو را به خوبی و با کیفیت بالا به راننده نشان می دهد. 





داشبورد هایما 7X متشکل از دو نمایشگر دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی در پشت فرمان و با عملگر لمسی در میان داشبورد است، این خودرو دارای قابلیت فرمان پذیری صوتی برای سرنشینان جلو است.
هایما 7X دارای در صندوق عقب برقی است که با ریموت هوشمند و با نزدیک شدن به خودرو و یا حرکت پا در زیر سپر عقب، در صندوق عقب به صورت برقی و خودکار قابل باز و بسته شدن است. 
یکی از ویژگی های بسیار مهم هایما 7X سیستم رانندگی خودران و همچنین کمکی پارک است. این سیستم فضاهای پارک موجود در اطراف شامل پارک عمودی و افقی را به کمک سنسورهای التراسونیک اطراف خودرو می سنجد. به لطف این فناوری  رانندگان تازه کار هم می توانند خودروی خود را به راحتی و بدون دخالت راننده (با دست و پای آزاد)  پارک کنند. 
هایما 7X ایران خودرو علاوه بر دارا بودن ۱۲ رادار در اطراف خود، دارای سیستم کروز کنترل تطبیقی بوده که بین سرعت های ۳۰ تا ۱۵۰ کیلومتر بر ساعت عمل می کند و به صورت دائم جاده و مسیر پیش رو را پایش کرده و سرعت خودرو را بر مبنای فاصله از خودروی جلویی تنظیم می کند. همچنین کروز کنترل تطبیقی این خودرو قابلیت ترمزگیری خودکار و توقف و شروع مجدد حرکت را هم دارد. 
سیستم ترمز اضطراری هایما 7X قابلیت تشخیص عابر پیاده و خودرو و موتورسوار را دارد. در شرایطی که خودرو به عامل برخورد و مانع نزدیک می شود و راننده هیچ گونه ترمزی نمی کند، این سیستم به صورت خودکار ترمز را وارد مدار کرده و با ترمزگیری خودکار مانع برخورد می شود. این سیستم در سرعت های پایین می تواند به صورت کامل مانع برخورد شود و در سرعت های بالاتر شدت برخورد را با خودرو یا مانع پیش رو کاهش می دهد که یکی از سیستم های ایمنی روز دنیا محسوب می شود.
در کنار همه این موارد هایما 7X خودروی بسیار سریعی بوده و از یک پیشرانه قدرتمند و پر بازده بهره می برد. این خودرو به یک پیشرانه ۱.۶ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ با سیستم سوخت رسانی تزریق مستقیم GDI مجهز شده که قادر به تولید ۱۹۵ اسب بخار قدرت و ۲۹۳ نیوتن متر گشتاور است. این نیرو توسط گیربکس شش سرعته اتوماتیک با قابلیت تعویض دنده ها به صورت تیپ ترونیک به چرخ های جلو منتقل می شود و عملکرد خیره کننده ای را برای این خودروی لوکس ۱۶۷۰ کیلوگرمی رقم زده است.
 ایران خودرو بهترین شریک هایما

لو گوگانگ، مدیرعامل شرکت خودروسازی هایمای چین نیز در آیین آغاز تولید انبوه هایما ۷ ایکس ایران را مهم ترین بازار راهبردی بین المللی این شرکت اعلام کرد و گفت: از سال ۲۰۱۳ تاکنون پس از امضای قرارداد همکاری با شرکت ایران خودرو روابط بسیار نزدیک و ارزشمندی را دنبال کرده ایم.
وی با بیان این که امسال باوجود برخی رویکردها در روابط بین المللی و همچنین تاثیرات همه گیری کرونا، همکاری هایما و گروه صنعتی ایران خودرو صمیمانه و نزدیک دنبال شده و به نتایج قابل توجهی دست یافته ایم، گفت: با گذشت مدت کوتاهی از عرضه SUV قدرتمند هایما ۸S اکنون عرضه محصول کراس اوور هفت نفره لوکس هایما ۷ ایکس به بازار ایران را تحقق بخشیده ایم.
وی با بیان این که در آینده نزدیک دست‌یابی به سه تحول در دستور کار هایماست، گفت: تحول به سمت بین المللی شدن و تغییر از بازار داخلی به سمت بازارهای بین المللی، حرکت به سمت خودروهایی با انرژی جدید و خودروهای هوشمند و تبدیل شدن به ارایه کننده خدمات سیار هوشمند سبز، سه تحول هایما در آینده خواهد بود. 
«لو گوگانگ» با بیان این که با امضای توافق نامه همکاری جامع ۲۵ ساله ایران و چین و سفر اخیر رییس جمهوری ایران به چین، مشارکت راهبردی جامعه ایران و چین وارد مرحله جدیدی خواهد شد، گفت: با این پیش زمینه قوی، هایما در آینده به طور مستمر مطابق با نیاز مصرف کنندگان ایرانی محصولات جدیدی را عرضه خواهد کرد و به طور پیوسته کیفیت محصولات و سطح خدمات پس از فروش را ارتقا خواهد داد.
وی گفت: هایما طی سال های اخیر به واسطه سرمایه گذاری ها و اقدامات گسترده در بازارهای بین المللی تجربه مطلوبی از سلایق مصرف کنندگان به دست آورده و در جهت ایجاد احساس رضایت و درجه وفاداری مشتریان هایما تلاش های گسترده ای را به کار گرفته است. 
در پایان مراسم آغاز تولید انبوه خودرو جدید هایما 7X، تفاهم‌نامه توسعه همکاری‌های ایران خودرو و هایما به امضا رسید.
برچسب ها: ایران خودرو
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران