کد خبر : ۵۵۵۷
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۱:۰۰
«خودروکار» گزارش می دهد؛
معاون وزیر صنعت،معدن و تجارت دیروز در حالی خبر از اعلام قیمت جدید خودروهای داخلی داد که به نظر می رسد مسوولان امر، جانب احتیاط را در تعیین قیمت های جدید نگه خواهند داشت. همچنین به احتمال زیاد،خودروسازان نیز در صورت موافقت شورای رقابت با افزایش قیمت خودرو، با احتیاط ویژه ای جدول قیمتی خود را تغییر خواهند داد.
به گزارش خبرنگار خودروکار، بنا به گفته محسن صالحی نیا معاون وزیر صنعت،معدن و تجارت، در فروردین ماه، شورای رقابت مانند هر سال بر اساس شاخص‌هایی همچون تورم، قیمت ارز و قیمت مواد اولیه، قیمت خودرو های پر تیراژ را اعلام خواهد کرد.

این گفته صالحی نیا نشان می دهد در سال جاری نیز همچنان شورای رقابت مسوول تعیین قیمت خودروهای داخلی است و بنابراین خودروسازان کماکان مجبورند برای تغییر قیمت محصولات شان، مجوز این شورا را دریافت کنند.

اما هرچند با توجه به صعودی شدن عوامل اثرگذار بر هزینه تولید خودروهای داخلی، انتظار می رود شورای رقابت با افزایش قیمت خودروهای داخلی موافقت کند، با این حال این را هم باید در نظر گرفت که مسائلی مانند راکد شدن بازار و همچنین در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم، موانعی جدی بر سر راه گران شدن خودروها به شمار می روند.

بر این اساس، از یک سو ممکن است شورای رقابت به دلیل حساس بودن مسئله قیمت خودرو و با هماهنگی دولت، فعلا مجوز افزایش قیمت خودروها را صادر نکند و از آن سو شاید خودروسازان نیز به دلیل همراهی با دولت و همچنین عدم کاهش تقاضا، دست به تغییر جدول قیمتی محصولات شان نزنند.

در حال حاضر فروش خودروسازان از رونق مطلوبی برخوردار است و حتی برنامه تولید اعلامی سازمان گسترش برای سال 96 نیز نشان می دهد فروش از تولید تا حدی پیشی گرفته است. بنابراین خودروسازان نمی خواهند بی گدار به آب بزنند و از همین رو قطعا افزایش قیمت محصولات خود را با توجه به شرایط بازار و فروش، مدیریت خواهند کرد.   

هرچه هست، با ملاک قرار دادن این دو پیش فرض (احتیاط شورای رقابت در افزایش قیمت خودرو و همچنین احتیاط در اعمال قیمت های جدید از سوی خودروسازان)، این احتمال وجود دارد که شورای رقابت پس از انتخابات ریاست جمهوری اقدام به صدور مجوز افزایش قیمت خودروهای داخلی کرده و از آن سو خودروسازان نیز در صورت مهیا بودن شرایط بازار، مجوز مربوطه را اعمال کنند.



انتهای پیام/
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۶/۰۱/۲۱ - ۱۳:۳۸
0
0
باعرض سلام خدمت رئیس محترم شورای رقابت علی رغم قیمت گذاری خودرو ازسوی آن شورامطابق قانون متاسفانه شرکت پارس خودروقیمت ساندرواستپ وی رابصورت خودسرانه مبلغ1/500/000 تومان افزایش داده است که خواهشمنداست رسیدگی نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران