کد خبر : ۵۵۶۸
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۴
«خودروکار» گزارش می‌دهد؛
بر اساس آمار فروش ماه گذشته (ماه مارس) در آمریکا، کیا و فورد کاهش آمار فروش کم سابقه‌ای را تجربه کردند و تقاضا برای مدل‌های سدان و جمع و جور آن‌ها بسیار کمتر از آن چیزی بود که انتظار می‌رفت.
به گزارش خبرنگار خودروکار، در ماه گذشته میلادی(ماه مارس)، آمار فروش کیا و فورد به ترتیب 11 و 7.2 درصد کاهش داشته و این بسیار بیشتر از آن چیزی است که برای این دو شرکت پیش بینی می‌شد.

شرکت‌های جنرال موتورز، فیات –کرایسلر و تویوتا نیز ماه گذشته با کاهش جزئی در فروش رو به رو شدند.

پیش بینی‌ها بر آن بود که ماه گذشته این خودروسازان بتوانند آمار فروش ضعیف ماه ژانویه و فوریه را پوشش دهند و این در حالی بود که حتی شرایط فروش ویژه هم نتوانست به افزایش فروش مدل‌هایی مانند شورولت "Malibu" و فورد "Fusion" کمک کند.

به گفته جف کُنارد، معاون ارشد هوندا، بسیاری از خودروسازان با توجه به گرایش خریداران به سوی خودرو‌های شاسی بلند، به دنبال حفظ ثبات خود در بازار هستند.

 آمار فروش تویوتا کمری و هوندا آکورد که مدت‌های طولانی پر فروش‌ترین سدان‌های آمریکا بودند، در ماه گذشته به ترتیب 3.6 و 12 درصد کاهش داشته است.

اما در طرف دیگر، نیسان با رشد 3.2 درصدی، توانست موفقیت بسیار خوبی را بدست بیاورد. پیش بینی می‌شد که این شرکت رشد 2.8 درصدی داشته باشد اما آن‌ها توانستند از پیش بینی‌ها بهتر عمل کنند و این پیشرفت را مدیون مدل "Rogue" هستند که در ماه گذشته با رشد تقاضای 43 درصدی رو به رو شد.

آئودی نیز با رشد 1.7 درصدی توانست خودش را در این بازار حفظ کند، گرچه این عدد کمتر از آن چیزی است که برای این شرکت پیش بینی می‌شد.

همچنین سهام شرکت جنرال موتورز نیز در نیویورک 4.4 درصد کاهش یافت و این در حالی است که ارزش سهام فورد از تسلا کمتر شده است.

مترجم خودروکار: مازیار جعفریه
منبع: Bloomberg


انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران