کد خبر : ۵۵۷۱
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۷
«خودروکار» گزارش می‌دهد؛
با توجه به قوانین سفت و سختی که برای خودرو‌های دیزلی در نظر گرفته شده، آینده این خودرو‌ها در انگلستان تا حدودی مبهم است.
به گزارش خبرنگار خودروکار، در آینده نزدیک رانندگان خودروهای دیزلی در 35 شهر انگلستان باید روزانه 20 یورو مالیات اضافه بپردازند، که این امر به دلیل آلایندگی بسیار زیاد این خودرو‌ها است.

بر اساس گفته‌های آندریا لیدسام، معاون محیط زیست انگلستان، انتظار می‌رود تا اواخر این هفته تصمیمات جدی درباره خودروهای دیزلی گرفته شود.

دولت انگلستان قصد دارد تا رفت و آمد خودرو‌های تجاری و سواری دیزلی را در مرکز و اطراف شهرهای بزرگ این کشور ممنوع کند.

تصمیم دولت بر این است تا در 9 شهر مهم این کشور رفت و آمد خودروهای آلاینده را ممنوع کند یا از آن‌ها مالیات روزانه دریافت کند و این در حالی است که در 25 شهر دیگر نیز برای کامیون‌ها و تاکسی‌ها قوانین مشابه وضع خواهد شد.

در آینده رانندگان خودرو‌های دیزلی با جریمه‌های بیشتری رو به رو خواهند شد
به گفته "صادق خان"، شهردار لندن، از سال 2019 خودرو‌ با آلایندگی بالا، در صورت ورود به بخش‌های اصلی شهر باید هزینه اضافه به مبلغ  12.5 یورو بپردازند.

دلیل این برخورد سفت و سخت انگلستان با خودرو‌های دیزلی به این خاطر است که تقریبا به مدت یک دهه نخست وزیر این کشور، بهای زیادی به این خودرو‌ها داد و پیامد‌هایی همچون آلایندگی را در نظر نگرفت و به همین دلیل لندن و سایر شهر‌های بزرگ این کشور، اکنون جزء آلوده ترین‌ شهرهای جهان قلم داد می‌شوند.

در چند وقت اخیر حدود 300 پرستار و دکتر با تشکیل یک کمپین، خواستار بررسی ضرر‌های ناشی از آلودگی‌ خودروهای دیزلی و برخورد با خودرو‌های آلاینده شدند.

بر اساس گفته‌های شهردار لندن، این قوانین در تاریخ 23 اکتبر 2017 (مصادف با اول آبان 1396) به بعد، از روز دوشنبه تا جمعه، از ساعت 7 صبح تا 6 بعد از ظهر در این شهر اجرا خواهد شد.

مترجم خودروکار: مازیار جعفریه
منبع: Auto Express

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران