کد خبر : ۵۵۷۵۷
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۸
بیشترین رشد تولید خودرو بین سال‌های 1390 تا ابتدای 1402 ، مربوط به سال‌های 1393 و 1401 بوده است با این تفاوت که بخشی از تولیدات دو خودروساز بزرگ کشور در سال 93 مربوط به محصولات برلیانس، گروه رنو و سوزوکی بود.
به گزارش خبرنگار خودروکار، از سال 97 با اعمال تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه ایران و خروج دو خودروساز فرانسوی از ایران تولید و بازار خودرو دچار چالش ها و التهاباتی شد.

از جمله مسائل و مشکلاتی که می توان در طی سال های 97 تا 1400 به آن اشاره کرد کاهش تولید خودروسازان و همچنین  تولید خودروهای ناقص بود که این امر موجب عرضه کم خودرو به بازار و در نتیجه جهش قیمت خودرو در بازار بود، در دولت سیزدهم تلاش شده است ‌چالش های این بخش از صنعت کشور رفع شود، براین اساس آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور، در 15 اسفند 1400 دستور هشت ماده ای برای «بهبود وضعیت صنعت خودروسازی کشور» ابلاغ کرد. 

‌در یکی از بندهای این دستورالعمل در حوزه تولید خواستار افزایش دست کم ۵۰ درصدی تولید خودرو در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰ شد و دستور داد، سازوکارهای لازم به منظور تولید و عرضه حداقل یک «خودروی اقتصادی» با ساختار به روز، فراهم شود.

براین اساس با اقدامات وزارت صمت رشد تولید خودرو رقم خودرو و در حالی که تولید خودرو کامل در سال 97 در مجموع 756 هزار دستگاه بود تولید این محصول در سال 1401 به یک میلیون و 348 هزار دستگاه رسید. 

مروری بر وضعیت تولید خودرو در دهه 90 حاکی از آن است که بیشترین رشد تولید خودرو بین سال‌های 1390 تا ابتدای 1402 ‌مربوط به سال‌های 1393 و 1401 بوده است با این تفاوت که بخشی از تولیدات دو خودروساز بزرگ کشور در سال 1393 مربوط به محصولات برلیانس، گروه رنو و سوزوکی بوده‌. بیشرین میزان تولید خودرو نیز مربوط به سال های 1390 و 1396 بوده است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران