کد خبر : ۵۵۸۶۸
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۵
بررسی استیضاح فاطمی امین وزیر «صمت» در دستورکار جلسه علنی امروز قرار دارد که در این گزارش اظهار نظر موافقان استیضاح را می‌خوانید.
به گزارش خودروکار - رسیدگی به طرح استیضاح سید رضا فاطمی امین وزیر «صمت» در دستورکار نمایندگان در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی قرار دارد.

در ابتدای جلسه موافقان استیضاح نقطه‌نظرات خود را مطرح کردند که در ادامه گزارش اظهارات آنها را می‌خوانیم:


* سیداحمد رسولی‌نژاد نماینده دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی در موافقت با استیضاح وزیر «صمت» بیان کرد: استیضاح یکی از ابزارهای نظارتی مجلس شورای اسلامی است و عین تقویت نظام و دولت به‌شمار می‌رود. یک سال و چند ماه از مجلس یازدهم گذشت اما چون در سال پایانی دولت قبلی بودیم استیضاحی مطرح نشد تا بهانه‌ای دست آن دولت تنبل داده نشود.

وی افزود: سپس با آغاز دولت سیزدهم تقریباً به همه وزرای پیشنهادی دولت، مجلس رأی داد و بعد از گذشت حدود 15 ماه از عمر دولت سیزدهم استیضاح یکی از همان وزرا در مجلس شورای اسلامی مطرح شد که به نتیجه نرسید و امروز نیز ما با زیان آن مواجه هستیم.

عضو کمیسیون صنایع ادامه داد: امروز استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت به‌دنبال نارضایتی مردم از عملکرد این وزارتخانه است. بنده قبل از ورود به محورهای استیضاح از عملکرد یک‌جانبه و بدون انصاف صداوسیما که هم در استیضاح قبلی و هم در استیضاح فعلی از آقای فاطمی امین دفاع کرد به‌شدت گلایه می‌کنم.

نماینده دماوند ادامه داد: محور اول استیضاح به خودرو بازمی‌گردد؛ براساس گزارشات، کل تولید ایران‌خودرو در سال 1401، 550 هزار دستگاه بود اما آمار فروخته‌شده 613 هزار دستگاه است. در وزارت صنعت، معدن و تجارت در دوره آقای فاطمی امین این آمار دادن روی کار آمده است که آمار خودروهایی که به کف پارکینگ عودت داده می‌شود همراه با آمار خودروهای تولیدی ارائه می‌شود.

رسولی‌نژاد تصریح کرد: کل تولیدات سایپا در سال 1401، 351 هزار دستگاه بود و آمار فروخته‌شده 381 هزار دستگاه است. مجموع تولیدات ایران‌خودرو و سایپا در سال 1401، 901 هزار خودرو بود اما آنچه که فروخته شده 994 هزار دستگاه است که تنها نسبت به سال 1400، 17 درصد افزایش داشته است، حال سؤال این است؛ چگونه وعده داده می‌شود که قرار است آمار تولید خودرو به یک میلیون و 600 هزار دستگاه برسد؟ آقای فاطمی امین استاد وعده‌هاست.

* حجت الاسلام سیدناصر موسوی لارگانی نیز در موافقت با استیضاح وزیر گفت: وزیر صمت افرادی بدون تخصص لازم را در این وزارتخانه منصوب کرده است.

وی افزود:بنده  به جای فاطمی امین، از مردم عذرخواهی می‌کنم که زندگی عادی را برای مردم تبدیل به آرزو کرده است.

نماینده مردم فلاورجان ادامه داد:متأسفانه وزارت صمت در زمینه خودرو آینده فروشی کرد به گونه‌ای که به مردم گفت پول‌های خود را بگذارید تا دو سال بعد صاحب خودرو شوید. فاطمی امین گفته بود سال 1402 همه صاحب خودرو خواهند شد اما وزیر پاسخ دهد چرا این حرف خود را فراموش کرده است؟

وی گفت:وزیر صمت در جلسه استیضاح قبلی خود درباره واردات خودروهای خارجی گفت که کار عملیاتی واردات خودرو آغاز شده اما بنده باید بگویم که در این 6 ماه حتی یک دستگاه خودرو وارد کشور نشده است.

حجت الاسلام لارگانی ادامه داد: بنده از همان زمان معرفی فاطمی امین به عنوان وزیر پیشنهادی نسبت به توانایی وی شک داشتم.آقای فاطمی امین در زمان رای اعتماد قول داد و رای گرفت ولی به وعده‌هایش عمل نکرد.

وی گفت: خیلی هنر می‌خواهد که یک وزیر یک تنه این همه نارضایتی ایجاد کند این وزارتخانه به ژنرال ارشد کارکشته نیاز دارد اما آقای فاطمی‌امین سرجوخه هم نیست.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اضافه کرد:همه از گرانی خودرو می‌گویند اما وضعیت خراب‌تر است و مشکل از زیرساخت‌هاست.
برچسب ها: وزیر صمت
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران