کد خبر : ۵۶۴۸۱
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۷
فهرست قابل‌اعتمادترین خودروهای بازار آمریکا توسط موسسه جی‌دی‌پاورز منتشر شد و لکسوس در صدر ایستاد و انتهای جدول به لندرور رسید.
به گزارش خودروکار -  آزمون قابلیت اطمینان جی‌دی‌پاورز بر تجربیات کاربران متکی است و با بررسی مشکلاتی که مصرف‌کنندگان در ۱۲ ماه گذشته از خودروهای خود گزارش کرده‌اند، به بررسی میزان اطمینان‌پذیری خودروهامی‌پردازد.

معیار این آزمون تعداد نقص‌های گزارش شده در هر ۱۰۰ خودرو از یک برند است و در نهایت بر اساس امتیاز به دست آمده رتبه‌بندی مشخص می‌شود. ناگفته پیداست که هر که امتیاز کمتری در این آزمون به دست آورده باشد جایگاه بالاتری در جدول رده‌بندی پیدا می‌کند.



در آزمون امسال میانگین امتیاز تمام برندهای موجود در بازار آمریکا عدد ۱۸۶ بود و جایگاه نخست با امتیاز ۱۳۳ به لکسوس (برند لوکس تویوتا) از ژاپن رسید. جایگاه دوم هم نصیب یک کمپانی دیگر از شرق آسیا شد و برند جنسیس (تولیدات لوکس هیوندای) از کره جنوبی با امتیاز ۱۴۴ در مکان دوم جدول ایستاد. کیا دیگر خودروساز نامدار کره‌ای در رتبه سوم قرار گرفت تا سرانجام سر و کله یک خودروساز آمریکایی پیدا شود و در رده چهارم قرار گیرد.

برندهای آمریکایی بیوک و شورولت چهارمین و پنجمین برندهای قابل اطمینان بازار شدند.

نکته شگفت‌انگیز جدول جایگاه پایین برندهای مشهور آلمانی چون مرسدس بنز، پورشه و فولکس واگن است و البته حضور آئودی در انتهای جدول کنار لینکلن و لندرور هم باورکردنی نیست.

ناگفته نماند که در این آزمون شدت و بزرگی مشکل خودرو در نظر گرفته نمی‌شود و در بسیاری از موارد سیستم پیچیده برندهای اروپایی باعث سردرگمی مشتریان شده و به عنوان مشکل گزارش می‌شود.






خبرآنلاین
برچسب ها: ژاپن
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران