کد خبر : ۵۶۶۹۲
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۲
شرکت مشاوره آمریکایی الیکس پارتنرز اعلام کرد که برندهای خودروسازی چینی در مسیری قرار دارند که با توجه به تسلط فزاینده در خودروهای الکتریکی، بیش از ۵۰ درصد از خودروهای فروخته شده در بازار داخلی سال جاری را به خود اختصاص دهند.
به گزارش خودروکار -  این اولین باری است که خودروسازان چینی اکثریت سهم بازار خودروی چین و بزرگ‌ترین بازار جهان را در اختیار دارند. بازار خودروی چین در چهار دهه گذشته، تحت تسلط برندهای معتبر جهانی مانند فولکس‌واگن و تویوتا بوده است که در سرمایه‌گذاری مشترک با شرکای چینی فعالیت می‌کنند اما قیمت‌های رقابتی، عرضه سریع‌تر مدل‌های جدید و ظهور خودروسازان برقی داخلی پویایی برندهای خودروی ساخت چین را تغییر داده است.

چین در سه ماهه اول سال جاری از ژاپن به عنوان بزرگ‌ترین صادرکننده خودرو در جهان عبور کرد.

الیکس پارتنرز پیش‌بینی کرد که فروش کلی خودرو در چین در سال جاری با رشد ۳ درصدی به ۲۴.۹ میلیون دستگاه برسد و به سطح فروش قبل از کووید- ۱۹ بازگردد. این شرکت پیش‌بینی کرد که در سال ۲۰۳۰ به ۳۰.۶ میلیون دستگاه خودرو برسد، که پیش‌بینی کرد بیش از نیمی از خودروهای فروخته شده در چین خودروهای برقی باشند.

سازندگان چینی خودروهای برقی از تمرکز بر ویژگی‌هایی مانند سیستم‌های پیشرفته کمک راننده در خودروهای ارزان‌تر نیز جایگاه خود را به دست آورده‌اند. استفان دایر، سرپرست مشاور خودرویی الیکس پارتنرز در آسیا گفت که این رقابت، خودروسازان چینی را در سال‌های آینده برای خودروسازان جهانی تثبیت‌شده مانند تسلا مختل خواهد کرد.

بر اساس گزارش رویترز، دایر پیش بینی کرد فروش سالانه خودروهای با مارک چینی در بازارهای خارج از کشور تا سال ۲۰۳۰ به ۹ میلیون دستگاه افزایش خواهد یافت.
برچسب ها: خودروسازی چینی
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران