کد خبر : ۵۶۷۵۵
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۸
استعلام خلافی موتورسیکلت با پلاک ملی در گذشته، کاری سخت و زمان‌بر بود. پلاک ملی موتورسیکلت در واقع همان پلاک‌ عادی است که برای افراد معمولی جامعه صادر می‌شود.
به گزارش خودروکار - پلیس راهور،‌ پس از گذشت سال‌ها اقدام به راه‌اندازی روش‌های جدید برای گرفتن استعلام خلافی موتورسیکلت کرد. با این روش‌ها مردم می‌توانند به راحتی پرداخت خلافی را انجام داده و از دوبرابر شدن جریمه‌ها جلوگیری کنند. ما در این مقاله به‌طور کامل، همه روش‌های قدیمی و جدید استعلام خلافی موتورسیکلت را بررسی خواهیم کرد. پس از مطالعه این مطلب به‌طور‌کامل با انواع روش‌های موجود و مزایای هر یک آشنا خواهید شد.

استعلام خلافی موتورسیکلت به روش‌های قدیمی
اولین روشی که برای استعلام خلافی موتورسیکلت پلاک ملی وجود داشت، مراجعه حضوری بود. افراد باید هر ماه یا هر سال برای استعلام خلافی موتور خود به مراکز پلیس +۱۰ مراجعه می‌کردند. به‌دلیل مشغله کاری و مشکلات دیگر، بسیاری از رانندگان و راکب‌های موتورسیکلت از این کار سر باز می‌زدند و نتیجه این غفلت، دوبرابر شدن جریمه‌ها بود. پس از مدتی، روش‌های دیگری نیز در کنار مراجعه حضوری برای استعلام خلافی موتور در نظر گرفته شد. این روش‌ها شامل ارسال پیامک و تماس تلفنی بود. در ادامه هر یک از این روش‌ها را به‌طور کامل بررسی می‌کنیم.

استعلام خلافی با تلفن؛ روشی از کار افتاده
استعلام خلافی موتور با پلاک روش تماس با شماره ۰۲۱۸۸۲۸۸۸۸۸، تا مدت‌ها فعال نبود. پس از مدتی عدم فعالیت، مجددا این شماره شروع به کار کرد. برای استعلام خلافی با تلفن به کد ملی و شماره پلاک موتورسیکلت نیاز دارید. به‌همین دلیل به این روش، استعلام خلافی خودرو با کد ملی نیز گفته می‌شود. با گفتن اطلاعات مورد‌نظر به اپراتور می‌توانید نسبت به جزئیات خلافی موتورسیکلت آگاه شوید. انتظار برای پاسخ اپراتور و عدم امکان پرداخت خلافی، از معایب این روش محسوب می‌شود.

استعلام خلافی موتورسیکلت پلاک ملی با پیامک
این روش به‌عنوان استعلام خلافی موتور با کد vin نیز شناخته می‌شود. با ارسال کد vin موتورسیکلت به شماره 1101202020 می‌توانید نسبت به استعلام خلافی موتور اقدام کنید. متاسفانه این روش با دریافت هزینه همراه خواهد بود.

علاوه‌بر این‌که برای مشاهده جزئیات خلافی و دریافت قبض پرداخت باید دو بار دیگر پیامک ارسال شود. هر بار ارسال پیامک نیز هزینه‌ای در بر خواهد داشت. پس از دریافت شماره قبض نیز باید در سامانه‌ای دیگر به پرداخت خلافی بپردازید. در واقع برای پرداخت و استعلام خلافی با پیامک نیازمند زمان خالی خواهید بود.

جدید‌ترین روش استعلام خلافی موتورسیکلت آنلاین
پس از این‌که مشکلات روش‌های قدیمی استعلام خلافی خودرو از طریق ارسال پیامک و شماره تماس بررسی شد، پلیس راهور اقدام به راه‌اندازی سامانه اینترنتی کرد. متاسفانه این سامانه نیز مشکلات متعددی به‌همراه دارد. برای مثال، بزرگ‌ترین مشکل سامانه پلیس، به‌روز نبودن اطلاعات آن است.

برای حفاظت از اطلاعات دریافتی و جلوگیری از هک سایت، پلیس هر ۱۰ روز یک بار اقدام به بارگذاری اطلاعات می‌کند. یعنی، در‌صورتی که استعلام خلافی موتورسیکلت پلاک ملی را امروز انجام دهید، جزئیات ده روز پیش را مشاهده خواهید کرد.

دریافت خدمات موتورسیکلت و خودرو
در این مقاله همه راه‌های موجود برای استعلام خلافی موتورسیکلت پلاک ملی بررسی و مزایای هر یک گفته شد. راه‌های جدید استعلام خلافی به‌صورت آنلاین باعث شده تا مردم در هر ساعت از شبانه‌روز، به اطلاعات دقیق و جزئیات صورت‌حساب خلافی دسترسی داشته باشند. که به‌راحتی از جزئیات صورت‌حساب خلافی موتورسیکلت خود آگاه شده و پرداخت آن را در همان صفحه انجام دهید.
برچسب ها: خلافی
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران