کد خبر : ۵۶۹۲۰
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۲
معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه گفت: ۱۴ هزار نفر متقاضی خرید خودرو نیسان آبی در آفریقا بوده‌اند زیرا نیسان آبی با کیفیت و پرقدرت است. علاوه بر این از اروپا و سایر کشورهای منطقه متقاضیانی برای خرید این خودرو وجود دارد.
به گزارش خودروکار، مهدی صفری اظهار کرد: در راستای توسعه روابط تجاری با کشورهای آفریقا و طراحی سفرهای آقای رئیس جمهور برمبنای ارزآوری، ایجاد شغل و کار صادراتی و تداوم ارتباطی اقتصادی، رئیس جمهور به کشورهای اوگاندا، کنیا زیمباوه سفر کردند.

وی افزود: توسعه اقتصادی شامل واردات، صادرات به ویژه در حوزه‌های فناوری و همچنین در حوزه‌های مختلفی از جمله فرهنگی انجام شده است.

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه با بیان اینکه بیش از ۸۰ درصد سفرهای رئیس جمهور به کشورهای آفریقایی با اهداف اقتصادی انجام شده است، گفت: قراردادی در زمینه صادرات خودروی تولید داخل به آن کشورها منعقد شده است.

صفری تصریح کرد: شرکت سایپا، نیسان آبی را با فرمان راست برای کشورهای آفریقایی طراحی کرد و نزدیک به ۱۴ هزار نفر متقاضی برای خرید این خودرو بوده‌اند؛ این خودرو می‌تواند برای شهرهایی که نزدیک به پایتخت است، استفاده شود.

وی تاکید کرد: بالابودن کیفیت و قدرت بالای موتور خودرو نیسان آبی دلیل انتخاب کشورهای آفریقایی بوده است. علاوه این کشورهای اروپایی و همچنین کشورهای در غرب کشور متقاضی برای خرید این خودرو بوده‌اند.

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه ادامه داد: با رقابتی که شرکت سایپا در آن کشورها انجام داد و همچنین ارائه خدمات این شرکت فقط در یک نمایشگاهی که در کشور کنیا برگزار شد، نزدیک به ۱۴ هزار فرم تقاضا برای این خودرو ثبت شد.

صفری با بیان اینکه قرارداده‌های خوبی برای خانه فناوری‌های تکنولوژیکی در آفریقا بسته شده است، گفت: علاوه بر این توافقاتی نیز در زمینه دانش بنیان، مخابرات، ICT، دارو و تجهیزات پزشکی‌. قیمت رقابتی، سهولت معاملات، بالا بودن کیفیت و قدرت موتور خودرو نیسان آبی دلیل انتخاب کشورهای آفریقایی بوده است.

وی گفت: خانه فناوری ایران در آفریقا یکسال است که در کنیا افتتاح شده است که شرکت‌های مختلف در آن نمایشگاه دائمی داشته و علاوه بر کنیا به کشورهای دیگر نیز سرویس دهی می‌کنند.

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه گفت: برتری ایران در زمینه دانش بنیان بر روی داروهایی سرطانی، نانویی و بایویی و حتی در شربت سینه و قرص‌های معمولی به خاطر قیمت و کیفیت داروهای عرضه شده است.

صفری خاطر نشان کرد: قیمت داروهای سرطانی ساخت داخل یک سوم کشورهای اروپایی است، گفت: پایین بودن قیمت علت تقاضای کشورهای آفریقایی بوده است؛ از دیگر دلایلی که سبب شده تا کشورهای حوزه آفریقا از ایران خرید کنند این است که ایران در قراردادها منصف بوده و همچنین تمایل دارد تا حالت برد برد در معاملات دنبال شود.

صادرات ۳۰۰ میلیون دلاری تجهیزات پزشکی به چین

وی با بیان اینکه در سال گذشته فقط نزدیک به ۳۰۰ میلیون دلار تجهیزات پزشکی به کشور چین صادر شده است، گفت: در زمینه ساخت واکسن نهضتی در دولت سیزدهم آغاز شده که افرادی را از کشورهایی مالی، کنگو، گینه و موریتانی به کشور آورده تا واکسن سازی را در شرکت رازی آموزش ببینند.

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه افزود: در هفته گذشته ۱۲ نفر در حوزه ساخت واکسن در رشته دامپزشکی فارغ‌التحصیل شدند. این افراد با رفتن به کشور خود API نیز به آن‌ها داده می‌شود و واکسن نهایی که توسط آن‌ها ساخته خواهد شد؛ در صورتی که کیفیت این واکسن‌ها مورد تأیید کشور باشد به دام‌هایی که برای مصرف داخلی قرار است خریداری شود، تزریق می‌شود.

صفری تصریح کرد: این باعث می‌شود تا موقع خرید نگرانی‌هایی که بابت بیماری دام وجود دارد، از بین برود.

وی بابیان اینکه از کشور گینه ۱۶ نفر در حوزه حرفه و فن از ایران فارغ‌التحصیل شده‌اند، گفت: باتوجه به وارد ماشین آلات دست دوم از اروپا به کشور گینه، در صورتی که خراب شود، آنان نمی‌توانند این ماشین آلات را تعمیر کنند. علاوه براین ایران‌خودرو تولیداتش را در سنگال از سر گرفته و از افراد فارغ‌التحصیل شده برای کار در مراکز فنی ایران‌خودرو در کشورهای آفریقایی استفاده می‌شود.

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه تاکید کرد: در بخش انرژی نیازمندی‌های کشورهای آفریقایی به خرید کپسول‌های LPG و CNG و همچنین تولید آن‌ها تأمین شده است. علاوه براین در زمینه پالایشگاه نیز توافقاتی انجام شده است.

صفری خاطر نشان کرد: بنابراین می‌توان گفت بخش انرژی، پزشکی، کارهای دانش بنیان و با هدف صادرات متداوم و ایجاد بازارهای جدید از بخش‌ها و اهدافی بوده که در سفر رئیس جمهور به آفریقا دنبال شده است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران