کد خبر : ۵۶۹۹
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۴
«خودروکار» بررسی کرد؛
نسل سوم کیا پیکانتو با توجه به کیفیت بالای ساخت، کابین زیبا و رانندگی لذت بخشش، یکی از موفق‌ترین محصولات سال 2017 این شرکت است که با توجه به این ویژگی‌ها پیش بینی می‌شود، این خودرو آمار فروش قابل توجهی داشته باشد.
به گزارش خبرنگار خودروکار، در سال 2004، فورد Fiesta و فولکس‌واگن Polo بازار خودرو‌های جمع و جور و هاچبک را قبضه کرده بودند، اما کیا با تولید مدل Picanto مسیری جدید را پیش پای علاقمندان این کلاس از خودرو‌ها گذاشت.

این مدل، ارزان قیمت و متفاوت بود و رانندگی با آن بسیار لذت‌بخش و این در حالی است که اکنون نسل سوم این خودرو در راه است.



یکی از بهترین خودرو‌های شهری
این مدل جدید، دیگر سه درب نیست و تنها مدل پنج درب آن به بازار عرضه می‌شود. سه مدل پیشرانه برای این خودرو وجود دارد که قدرتمند‌ترین آن یک پیشرانه 1.2 لیتری چهار سیلندر است که 84 اسب بخار قدرت دارد؛ ضعیف‌ترین مدل آن هم دارای یک پیشرانه سه سیلندر 1 لیتری است که 66 اسب بخار قدرت تولید می‌کند. تمامی این مدل‌ها دارای جعبه دنده اتوماتیک 4 سرعته یا دستی 5 سرعته هستند.



مهندسین کیا پیکانتو به خوبی توانسته‌اند نقص‌های موتوری نسل قبلی را بر طرف کنند و به همین دلیل است که می‌توان از رانندگی با این نسل جدید لذت برد. در این مدل به قطر چرخ‌ها اضافه شده و همین موجب افزایش کنترل راننده در پیچ‌ها می‌شود.

فضای داخلی، طراحی و تکنولوژی


کیفیت به کار رفته در اتاق این خودرو بسیار قابل قبول است.

صفحه نمایش با کیفیت 7 اینچی، کروز کنترل، گرم‌ کن صندلی و دوربین‌های کمکی از جمله امکانات این مدل هستند. بر خلاف رقیبانی مانند فولکس‌‌واگن، شکودا Citigo و سئات Mii که از صفحه نمایش‌های نه چندان خوبی برای خودرو‌های هاچبک خود استفاده می‌کنند، پیکانتو دارای یک صفحه نمایش 7 اینچی لمسی است. همچنین این خودرو مجهز به سیستم‌های Apple CarPlay، Android Auto و ردیاب ماهواره‌ای 3 بعدی است.



قیمت قطعی و نهایی این خودرو هنوز به صورت رسمی از طرف کیا اعلام نشده است.

مترجم خودروکار: مازیار جعفریه
منبع: Auto Express

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران