کد خبر : ۵۷۱۰۱
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۷
در پی انتشار تصویری در فضای مجازی مبنی بر تصادف شدید خودروی تارا و باز نشدن کیسه هوا، ایران خودرو اعلام کرد در تصادفاتی که ریسک برخورد سرنشینان به جلوی خودرو وجود ندارد، نیازی به عملکرد کیسه‌های هوا نیست!
به گزارش خودروکار -  ایران خودرو اعلام کرد: طراحی سیستم ایربگ خودرو‌ها به گونه‌ای است که تمامی اطلاعات تصادفات شدید از جلو در واحد کنترل الکترونیکی کیسه هوای خودرو ثبت و قابل بازخوانی و تحلیل بوده و این که ضرورتی به بازشدن کیسه‌های هوا در تصادف بوده است یا خیر، قابل استخراج است.
 
عملکرد ایربگ به صورت مجزا برای هر تصادف باید بررسی شود و ذکر این مطلب که در هر تصادف کوچکی ایربگ باید باز شود موضوعی کاملا غیر کارشناسی است.
 
سیستم کیسه هوا جلوی خودرو، صرفا برای کاهش صدمات وارده به سرنشینان بوده و بدیهی است در تصادفاتی که ریسک برخورد سرنشینان به جلوی خودرو وجود ندارد، نیازی به عملکرد کیسه‌های هوا نیست که خود می‌تواند منجر به صدمات جانبی دیگر و ایجاد هزینه‌های گزاف شود.
 
اما بر اساس آنچه در فیلم مشاهده می‌شود سپر و گلگیر جلوی خودروی تارا صدمه دیده است و ضربه نیز به گوشه سپر سمت راننده وارد شده است که در این حالت با توجه به سوابق قبلی نیازی به عملکرد ایربگ نیست.
 
اظهار نظر دقیق کارشناسی با توجه به توضیحات مذکور پس از آنالیز و بررسی نحوه تصادف امکان پذیر است.
 
گفتنی است اخیرا فیلمی از تصادف یک خودروی تارا در فضای مجازی منتشر شده که علی رغم ضربه شدید از ناحیه جلو و باز شدن درب قاب کیسه هوا، اما خود کیسه از مخزن خارج نشده است.
برچسب ها: ایران خودرو
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران