کد خبر : ۵۷۱۵۶
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۷
تویوتا، هوندا و نیسان اخیرا درآمدهایی را گزارش کردند که در سه ماه منتهی به ژوئن بین ۶ تا ۲۱درصد از برآوردهای تحلیلگران بالاتر بود و همگی ارز را به عنوان عامل موثر معرفی کردند
به گزارش خودروکار - ساتورو آئویاما، مدیر ارشد موسسه رتبه‌بندی فیچ ژاپن، گفت: اگر ین پایین بماند، این خودروسازان به‌وضوح سود می‌برند اما هیچ نگرانی دیگری را برطرف نمی‌کند. او گفت که آنها در بازار چین با مشکل مواجه هستند. نیسان اواخر ماه گذشته پیش‌بینی سود عملیاتی کل سال خود را ارتقا داد و آن را از ۳۰میلیارد ین (۲۰۸میلیون دلار) به ۵۵۰میلیارد ین افزایش داد.
ریزش ین به کمک خودروسازان ژاپنی آمد
ضعیف ‌بودن ین سود صادرکنندگان بزرگ ژاپن را افزایش داده است؛ اگرچه برای خودروسازانی که در سال‌های اخیر تولید خارج از کشور خود را افزایش داده‌اند، امتیاز بزرگی نیست. سهام خودروسازان به‌سرعت به نوسانات ین واکنش نشان می‌دهند، اگرچه خود شرکت‌ها تمایل دارند به پیش‌بینی‌های محافظه‌کارانه برای ارز پایبند باشند. یکی از مقامات هوندا گفت سود عملیاتی آوریل تا ژوئن آن ده‌ها میلیارد ین بالاتر از حد انتظار بوده است. ین نه‌تنها در برابر دلار، بلکه در برابر سایر ارزها، از جمله در آسیا و اروپا نیز ضعیف بود، بنابراین به عنوان سود حاصل می‌شود. فروش نیسان در چین به مشتریان خرده‌فروشی طی سه‌ماهه ۴۶درصد کاهش و فروش هوندا ۵درصد کاهش یافت. فروش تویوتا از جمله برند لوکس لکسوس در این دوره افزایش یافت و برای نیمه اول سال تقریبا ۳درصد کاهش یافت. براساس گزارش رویترز، مشخص نیست ین ضعیف تا چه زمانی ادامه خواهد داشت. بانک مرکزی ژاپن اخیرا سقف بازده اوراق قرضه را تغییر داده و این انتظارات را برانگیخته است که درنهایت می‌تواند از سیاستی که بر ارز تاثیر گذاشته است خارج شود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران