کد خبر : ۵۷۲۵۵
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۹
وزیر نفت و شهردار تهران در حاشیه دولت خبر دادند؛
وزیر نفت و شهردار تهران از اقدام وزارت‌خانه‌های نفت و صنعت و شهرداری تهران برای برقی کردن خودروهای عمومی از جمله تاکسیها و وانت‌بارهای شهر تهران خبر دادند.
به گزارش خودروکار -  جواد اوجی که به همراه علی‌رضا زاکانی در حاشیه جلسه هیات وزیران در جمع خبرنگاران حضور داشت، با اشاره به پروژه مشترک وزارتخانه‌های نفت و صنعت و شهرداری تهران، گفت: به اتفاق این دوستان کاهش آلایندگی هوا را به صورت جدی دنبال می‌کنیم و به زودی خودروهای عمومی از جمله تاکسی‌ها و وانت‌بارها برقی خواهد شد.

وی در توضیح بیشتر این پروژه، گفت: وزارت نفت به افرادی که برای برقی کردن تاکسی و وانت‌بار سرمایه‌گذاری می‌کنند   _ از محل صرفه‌جویی اتفاق افتاده در حوزه سوخت _  یا به سرمایه‌گذران حواله سوخت می‌دهد یا معادل نرخ سوخت صرفه‌جویی شده به قیمت فوب خلیج‌فارس، پرداخت خواهیم داشت. این تصمیم موجب اشتیاق سرمایه‌گذاران می‌شود. این مسئله انقلابی در صنعت خودروسازی کشور و کاهش آلاینده‌های هوای شهر تهران به وجود می‌آورد.

در ادامه علیرضا زاکانی با اشاره به این پروژه مشترک، گفت: در پروژه برقی کردن ناوگان حمل و نقل عمومی برقی کردن  400 هزار موتورسیکلت، 50 هزار تاکسی  و 1000 اتوبوس هدف‌گذاری شده است. بخشی از زیرساخت‌های کار در تهران آماده شده و تا پایان سال بقیه بسترها فراهم می‌شود.
برچسب ها: خودرو برقی
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران