کد خبر : ۵۷۲۷۴
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۳
وزیر صمت:
وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره تحویل خودروهای وارداتی به متقاضیانی که پول خود را به حساب شرکت‌ها واریز کرده‌اند، توضیح داد: مطمئن هستم که شرکت‌ها به تعهدشان در این زمینه عمل خواهند کرد.
به گزارش خودروکار -   عباس  علی آبادی- وزیر صنعت، معدن و تجارت - با حضور در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری ،‏ برنامه‌ها و عملکرد وزارت صمت در دولت سیزدهم را تشریح کرد.

 وی از مهیا شدن زیرساخت برقی شدن خودروها در تهران تا پایان سال خبر داد و گفت: ۷۰ ایستگاه شارژ سریع خودرو در تهران هفته آینده راه‌اندازی می‌شوند که تا ۵۰۰ کیلومتر امکان طی مسیر روزانه برای خودروها را به همراه خواهد داشت.

به گفته وی در حال حاضر نه تنها خودروهای داخلی تولید شده بلکه حتی خودروهای مونتاژی هم تولید شده و در حال طی مسیرش است و به زودی  اطلاعاتی را در این زمینه خواهم داد.

وی با بیان اینکه سیاست تولید انبوه خودروهای برقی را دنبال خواهیم کرد، گفت: اگر اراده ملی حمایت دولت تداوم پیدا کند، سال آینده شاهد خواهیم بود خودروهای داخلی برقی به صورت انبوه به بازار عرضه می‌شوند. الان مسیر تولید انبوه اتوبوس برقی تقریبا شروع شده و شاید در همین سال جاری مردم تعداد قابل توجهی اتوبوس ساخت داخل در شهر مشاهده کنند.

علی آبادی ادامه داد: در زمینه موتورسیکلت هم در حال حاضر برخی شرکت‌ها به صورت تجاری کار را شروع کردند. در زمینه خودرو دو شرکت جلوتر از بقیه هستند. در این مرحله اجازه دادیم واردات را به خودروهای برقی که خودروهای روز دنیا هستند اختصاص دهیم که هم از تنوع بسیار زیادی برخوردارند و هم قابلیت‌های بسیار فوق العاده‌ای دارند که نسبت به ماشین‌های قدیمی هم سوخت مصرف نمی‌کنند. الان یکی از چالش‌های جدی، چالش مصرف سوخت است.

وی با اشاره به این که قیمت سوخت در کشور، قیمت واقعی نیست، تصریح کرد: برای گذر از این شرایط به نظرم بهترین کار این است که به سمت خودروهای برقی حرکت کنیم.

علی آبادی همچنین درباره خودروهای وارداتی توضیح داد: آیین‌نامه خودروهای کارکرده تنظیم و به دولت داده شده است، امیدواریم به زودی در صحن دولت مطرح و تصویب  شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه با اشاره به اینکه اگر آیین نامه مذکور تصویب شود، یک شتابی در آن بخش داده خواهد شد، گفت: در زمینه خودروهای نو وارداتی نیز کار انجام می‌شود و تا به امروز هم تعداد زیادی خودرو وارد شده، نمایشگاهی هم در این هفته برقرار خواهیم کرد که مردم بتوانند بازدیدی از این‌ها داشته باشند و تلاش می‌کنم که خیلی دخالت مستقیم دولتی در این کار نداشته باشیم و بگذاریم کار به دست خود مردم انجام شود.

وی همچنین در پاسخ به این پرسش که حدود شش ماه هست که پول مردم بابت خودروها بلوکه شده و خودرویی دریافت نکرده‌اند، تکلیف چیست؟ آن‌هایی که پول بلوکه کردند پول خود را به خودروسازها داده‌اند نه به ما. در حقیقت به حساب خودروسازها است یا به سازمان حمایت. مطمئن هستم که شرکت‌ها متعهد هستند که کارهایی که تعهد کردند را انجام دهند که قطعا به تعهدشان عمل خواهند کرد.
برچسب ها: وزیر صنعت
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران