کد خبر : ۵۷۳۳۳
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۰
وزیر صمت:
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: همه خودروسازان باید نیمی از ظرفیت تولیدشان را به خودروهای برقی اختصاص دهند و اکنون این مهم به به‌کارگیری ظرفیت مونتاژکاران آغاز شده است.
به گزارش خودروکار - «عباس علی آبادی» در حاشیه آیین بهره برداری از ۱۵ ایستگاه شارژ خودروی برقی در تهران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز سنگ بنای نخست گذاشته شد و باید زیرساخت‌ها برای تردد خودروهای برقی تامین شود.

وی بیان‌داشت: اکنون تولید خودروهای برقی شروع شده است، اما صبر نمی‌کنیم بلکه با خودروهای وارداتی برقی زمینه را فراهم می کنیم.

علی‌آبادی خاطرنشان‌کرد: زیرساخت‌ها به سمتی حرکت می‌کند که اتوبوس‌ها، تاکسی‌ها و موتورسیکلت‌ها برقی شود، خودروهای برقی آماده تحویل هستند و در ٢ تا سه ماه آینده شاهد حضور این خودروها در کشور خواهیم بود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه‌داد: با توجه به مصرف روزانه متوسط 30 لیتری بنزین توسط تاکسی‌ها که موضوع مهمی از نظر اقتصادی است، اولویت به برقی کردن تاکسی ها در تهران داده شد.

وی با بیان اینکه توسعه خودروهای برقی به دلیل آلودگی هوا در تهران ضرورت دارد، گفت: امروز روز مبارکی است و می‌توان گفت تهران برقی شد، برای کسانی که نگران محیط زیست و اقتصاد هستند مایه خوشبختی است. ما همگام با شهرهای بزرگ جهان و کشورهای پیشرفته در مسیر توسعه حرکت می‌کنیم.

علی آبادی با اشاره به اینکه این خودروها می‌توانند با هر بار شارژ تا ۴٠٠ کیلومتر پیمایش مسیر انجام دهند، افزود: هر ایستگاه شارژ سریع ۵٠ کیلوواتی است و بر این اساس، در کمتر از یک ساعت یک خودرو شارژ می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: مردم می‌توانند از ظرفیت شارژرهای کند نیز برای شارژ خودروها (از شب تا صبح) در منازل استفاده کنند.
برچسب ها: خودروهای برقی
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران