کد خبر : ۵۷۵۱۳
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۹
ارزیابی‌ها نشان می‌دهد سالانه 2.81 میلیارد لیتر سوخت از ایران به پاکستان قاچاق می‌شود و 90 مقام دولتی و 29 سیاست‌مدار پاکستان در این روند دخیل هستند.
به گزارش خودروکار - به گزارش  به نقل از بیزینس رکوردر، آژانس اطلاعات داخلی پاکستان طی گزارشی به نخست‌وزیری این کشور اعلام کرده که در کنار همکاری مقامات دولتی و سیاست‌مداران این کشور، گروه‌های تروریستی در قاچاق سوخت ایران به این کشور دخیل هستند.

گزارش این آژانس نشان می‌دهد که در سراسر پاکستان 995 پمپ بنزین در حال فروش سوخت قاچاق‌شده از ایران هستند. نکته مهم آنکه برای توزیع این سوخت‌ها از خودروهای شرکت ملی نفت پاکستان هم استفاده می‌شود.

گزارش نهاد اطلاعاتی مذکور حاکی از آن است که در پاکستان 722 نفر در موضوع نقل و انتقالات پولی و حواله سوخت قاچاقی از ایران دخیل هستند که ایالت پنجاب با داشتن 205 محل مبادله حواله در جایگاه نخست در میان ایالت‌های پاکستان قرار گرفته است. ارزش سوخت قاچاق‌شده از ایران به پاکستان 201 میلیون دلار برآورد شده است.



گفته می‌شود البته اخیرا دولت موقت پاکستان در کنار دولت‌های ایالتی این کشور روندی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ برای مقابله با احتکار دلار و دیگر کالاهای اساسی در این کشور در دستورکار قرار داده‌اند.

گزارش آژانس اطلاعات داخلی پاکستان نشان می‌دهد که 90 مقام دولتی و 29 سیاستمدار در این کشور در قاچاق سوخت ایران به پاکستان دخیل هستند.
برچسب ها: سوخت
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران