کد خبر : ۵۷۷۶۷
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۱
خودروکار گزارش می دهد
صنعت تایر این روزها در حال بروزرسانی تولیدات خود همگام با استانداردهای جهانی است از این رو در تلاش است تا با تولیداتی به روز، زمینه را برای تست این استانداردها در داخل کشور فراهم کند تا ضمن جلوگیری از خروج ارز شدهد درآمدزایی از این‌ محل باشد.
به گزارش خبرنگار  خودروکار -  یکی از مهم‌ترین موضوعات صنعت تایر ساختار و طراحی، تکنولوژی ساخت و دستیابی به استانداردهای نوین از جمله استاندارد SWR و در نهایت دستیابی به ایمارک است. از مزایای دریافت گواهینامه ایمارک می‌توان به تسهیل در صادرات تایر، افزایش اعتبار در صنعت تایرسازی دنیا به ویژه در خاورمیانه، جلوگیری از خروج ارز جهت دریافت گواهینامه ایمارک و کسب بازارهای جدید اشاره کرد. در حال حاضر فعالان این صنعت معتقدند که استاندارد کارخانه ای تایرهای ایرانی تا سه برابر بالاتر از استاندارهای ملی است و حضور در بازارهای اروپایی موید این مطلب است. به گفته آن ها در حال حاضر توان تولید با استانداردهای روز اروپا در کارخانه های ایرانی وجود دارد و با راه اندازی مرکز تست جدید که شامل استانداردهای جدید تایر است، می تواند علاوه بر درآمدزایی منجر به بهبود کیفیت تولیدات شود.

اسکندر ستوده، رییس انجمن زنجیره ارزش صنایع لاستیک کشور در گفت و گو با خبرنگار خودروکار از راه اندازی مرکز تست SWR در یزد با سرمایه گذاری یک میلیون یورویی ظرف دوماه آینده خبر می دهد و می گوید: تایر در ردیف کالاهای مشمول استاندارد اجباری قرار دارد چرا که با جان و سلامتی افراد سروکار دارد بنابراین این‌محصول باید مجهز به مهر استاندارد ایمنی بوده و با استانداردهای جهانی به تولید برسد تا ایمنی آن مورد تایید قرار گیرد.
وی با تاکید بر این که استاندارد تایر در ایران یکی از بهترین استانداردهای دنیا به شمار می رود، می افزاید: تولید تایرهای ایرانی ترکیبی از استانداردهای اروپا و امریکا است و در چنین شرایطی، یکی از بهترین تست ها، استاندارد تست تایر است که به زودی در ایران راه اندازی خواهد شد.
ستوده با بیان این که در استانداردهای اروپایی تایر
به تازگی تست جدیدی به نام تست محیط زیست یا تست زیست محیطی اضافه شده است، تصریح می کند: بر این اساس تایرهای تولیدی علاوه بر استانداردهای قبلی باید مجهز به سه استاندارد،
صدای تایر، چسبندگی تایر (میزان مصرف بنزین با توجه به مصرف تایر) و مقاومت غلطشی ( زمان ایست کامل تایر در باران پس از ترمز ) تحت عنوان SWR باشند چرا که این سه فاکتور با آلودگی زیست محیطی همراه بوده و می توانند بر روی انسان و محیط زیست اثر بگذارند.
وی ادامه می دهد: در استانداردهای جدید ، تایرهایی تولیدی باید این سه فاکتور رو رعایت کرده باشند چرا که اروپا این سه فاکتور را به استانداردهای محیط زیستی با هدف افزایش ایمنی اضافه کرده است.بنابراین تایرهای تولیدی ایران نیز  مجهز به این استاندارد باشند تا تولید توان صادرات داشته باشد. ایت در حالیست که هم اکنون تایرهای ایرانی علاوه بر کشورهای منطقه به کشورهای اروپای شرقی نیز صادر می شود.
ستوده در ادامه از بهره برداری مرکز تست SWR در یزد ظرف چند ماه آینده خبر می دهد و اظهار می کند: با هدف راه اندازی این مرکز دستگاه هایی خریداری شده که این سه فاکتور را در تایرهای تولیدی تست خواهد کرد که با راه اندازی این مرکز کمک بزرگی به صنعت خودرو، تایرسازان و هم واردکنندگان تایر خواهد شد ضمن آن که تایرسازان کشورهای همسایه نیز می توانند تایرهای تولیدی خود را در این مرکز تست کنند.
وی یادآور می شود: با افتتاح این مرکز می توان تایرهای تولیدی را در زمان کم و بدون ارسال به اروپا که نیازمند زمان ۵ ماهه است، ظرف ۲۴ ساعت پس از تولید تست کرد که در نهایت منجر به  بهبود کیفیت خودرو خواهد شد.
برچسب ها: تولید تایر
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران