کد خبر : ۵۷۷۸۳
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۴
نمایشگاه خودرو ژنو (1)
از روز گذشته نمایشگاه بین المللی خودرو قطر که یک اسپین آف با کیفیت از نمایشگاه ژنو و تحت برند همین نمایشگاه برگزار می شود آغاز به کار کرد و علاقمندان از سراسر دنیا و مخصوصا خاورمیانه و آسیا از آن دیدن خواهند کرد.
به گزارش خبرنگار خودروکار، احتمالاً وقتی به آنچه قطر در سال‌های اخیر به دست آورده است، توجه کنید که به واسطه ثروت عظیمی که به لطف ذخایر غنی نفت و گاز طبیعی به دست آورده است، چندان عجیب به نظر نمی رسد. به هر حال، این کشور با جمعیتی در حدود 2.7 میلیون نفر (حدود نیم میلیون بیشتر از بیرمنگام) سال گذشته جام جهانی فوتبال را برگزار کرد و اکنون قراردادی 10 ساله برای برگزاری یک جایزه بزرگ فرمول 1 دارد و در همین حال نمایشگاه خودرو ژنو هم افتتاح شد.

در مقایسه با هزینه های مالی هنگفت مورد نیاز برای برگزاری جام جهانی در چنین کشور کوچکی و برای تضمین یک قرارداد بلندمدت فرمول یک، قطر احتمالاً با تغییراتی که در پشت پرده، قرارداد نمایشگاه موتور ژنو را تضمین کرد.

در حال حاضر، نام نمایش باعث سردرگمی زیادی در مجامع عمومی شده است چرا که این نمایشگاه شاید زیر نظر نمایشگاه ژنو برگزار میشود اما آن نمایشگاه نیست. با این حال مسئولان اعتقاد دارند که نمایشگاه ژنو پس از سال ها لغو شدن بالاخره در سال 2024 برگزار خواهد شد اما باید در نظر داشته باشیم که قطر قصد دارد با استفاده از این اعتبار برای خود یک پایگاه مخصوص علاقمندان به خودرو ایجاد نماید. 

با این حال، این با روش کار بسیاری از سرمایه‌گذاری‌های قطر مطابقت دارد: هیئت گردشگری این کشور می‌تواند به راحتی نمایشگاه موتوری خود را راه‌اندازی کند – در واقع در گذشته نمایشگاهی را برگزار کرده است – اما آن اعتبار و اهمیت بین‌المللی را ندارد که 118 ساله ژنو موتور نمایشگاه "برند" به ارمغان می آورد. قطر در نظر دارد خود را به عنوان یک مقصد توریستی بزرگ بسازد و کلید آن جذب رویدادهای «کلاس جهانی» است. نام تجاری ژنو توجه را به خود جلب می کند. 

در مورد اینکه آیا قطر توانایی برگزاری این نمایشگاه ها را دارد و ایا با توجه به مشکلاتی که در برگزاری جام جهانی داشت باز هم می تواند این نمایشگاه را میزبانی کند، ساندرو مسکیتا، رئیس نمایشگاه ژنو، در پاسخ به سوالی درباره چنین نگرانی‌هایی گفت: "ما سیاست انجام نمی‌دهیم. ما یک نمایشگاه موتوری هستیم. ما ارزش‌های خود را به اینجا می‌آوریم و مطمئن هستم که به نوعی به تغییری که در حال رخ دادن است کمک می‌کنیم. اما ما به کسی درس نمی دهیم، ما سوئیسی هستیم، ما متواضع هستیم."

این نمایشگاه به میزان قابل توجهی مورد استقبال قرار گرفت: برگزارکنندگان حدود 30 تولیدکننده را شمارش کردند، اگرچه برای رسیدن به آن باید با برندی که به عنوان یک برند مستقل طبقه بندی می کنید کمی سخاوتمند باشید. از آنجایی که سازمان سرمایه گذاری قطر حدود 10 درصد از سهام گروه فولکس واگن را در اختیار دارد، به طور قابل درک با فولکس واگن، آئودی، پورشه و لامبورگینی نمایندگی خوبی داشت. گروه بی ام و و مرسدس بنز نیز در کنار خودروهایی چون کیا، مک لارن، نیسان و تویوتا حضور دارند تا اعتباری به این نمایشگاه برسد.

فولکس واگن سه خودروی شاسی بلند را به صورت منطقه ای معرفی کرد که جذابیت ستاره ای نه به تیگوان یا توارگ جدید، بلکه ترامونت بزرگتر (معروف به اطلس در آمریکای شمالی) داده شد.
در حالی که پورشه کانسپت خیره کننده Mission X را به نمایش گذاشت و لامبورگینی Revuelto PHEV و Lanzador EV شیک را به نمایش گذاشت، آئودی Q8 جدید را به نمایش گذاشت. 
برچسب ها: خودروکار ، قطر ، ژنو
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران